Τρίτη, 1 Ιανουαρίου 2013

ΟΙ "ΓΟΥΡΟΥΝΕΣ" ΚΑΙ ΟΙ ΔΙΑΦΗΜΙΣΕΙΣ Apr 27, 2007


Διαφημισεις, παντου διαφημισεις! Στα πιο απιθανα μερη, εκει που κανεις δε θα φανταζοταν οτι θα μπορουσαν να υπαρχουν.Οπως για παραδειγμα, στα σκαλοπατια του μετρο, εκει που χιλιαδες ανθρωποι καθε μερα πηγαινοερχονται.Ολοι τωρα πια τωρα ξερουν οτι η vodafone διοργανωνει παρτυ στο κεντρο της πολης.Τωρα αν ο σκοπος ειναι το παρτυ ή να κανουν τον κοσμο να προτιμησει τη vodafone και αν τελικα αυτο θα πετυχουν μεσω της διοργανωσης του παρτυ, αυτο ειναι ενα αλλο θεμα.
Αναρωτιεμαι για το μελλον των διαφημισεων.Ολο και περισσοτεροι σπουδαζουν διαφημιση που εχει γινει κανονικη επιστημη.Και οσο αυξανουν οι αποφοιτοι των σχολων διαφημισης, marketing, επικοινωνιας, ή καλυτερα οσο περισσοτερη ζητηση εχει ο κλαδος της διαφημισης και πολλαπλασιαζονται αυτοι που μπαινουν στο χωρο αυτο (εκτος απο τα αει-τει ας αναλογιστουμε και τα δεκαδες κολλεγια που στρεφονται προς τις σπουδες διαφημισης και ειδικοτερα το marketing-υπαρχει κολλεγιο χωρις marketing;) τοσο περισσοτερες γινονται οι διαφημισεις, η μορφη των οποιων εξελισσεται συνεχως.
Τι επιφυλασσει το μελλον; Πως θα απορροφηθουν ολοι αυτοι οι διαφημιστες; Με ποιο τροπο θα κανουν τη δουλεια τους; Ποσες ακομα διαφημισεις θα αντεξουμε και ποσο περισσοτερο μπορει να διευρυνθει ο τομεας; Ποσα ακομα προιοντα θα εφευρεθουν; Και ποσο τελικα μας επηρεαζει η διαφημιση για να αγορασουμε ενα προιον;
Στο μελλον "γουρουνες" θα βγαινουν στους δρομους, με αναψυκτικα, πατατακια, γαριδακια, σοκολατες, αλλαντικα, απορρυπαντικα, μαλακτικα ρουχων, ποτα, τσιχλες, ηλεκτρονικα ειδη πασης φυσεως και με ο,ποιοδηποτε αλλο εμπορευσιμο προιον, και θα μοιραζουν δωρεαν δειγματα στους περαστικους.Τα περιπτερα θα περασουν κριση.Ολοι θα προμηθευονται δωρεαν απο τις "γουρουνες" που θα περνανε απο ολη την πολη και θα σταματανε στα πιο κεντρικα σημεια της καθε περιοχης.Επειδη ομως θα τα παιρνουν δωρεαν, μετα δε θα μπαινουν στον κοπο να τα αγορασουν.Σαν το downloading στο ιντερνετ θα γινει η κατασταση.Παντως φαγωσιμα θα μοιραζονται, playstation 3 δεν ξερω αν θα μοιραζονται..Γιατι ειναι αυτονοητο οτι το playstation μια φορα το παιρνεις..μπορει ομως να μοιραζονται παιχνιδια του ps3.Βιβλια παντως δεν νομιζω να μοιραζονται, ουτε καν διαφημιστικα προσπεκτους του καθε εκδοτικου οικου, γιατι τα βιβλια δεν εχουν καλη σχεση με τη διαφημιση.
Οι "γουρουνες" παντως θα ειναι σε οξυ ανταγωνισμο. Σαν συγκρουομενα σε λουνα-παρκ θα γινουν.Η μια θα προσπαθει να φαει την αλλη, και να την προσπερασει στο δρομο αφηνωνας την αλλη πισω.Οι πλατειες θα γινουν σαν μια λαικη (mainstream) αγορα, που ομως αντι για φρουτα και λαχανικα (τα οποια δε διαφημιζονται) θα μοιραζονται δωρεαν προιοντα απο μαρκες, που σιγουρα θα εχουν διαφημιστει στην τηλεοραση.Οι "γουρουνες" θα εχουν ειδικο παρκινγκ και οι πωλητες θα στηνουν ειδικη παραγκα, μακρια απο τις αντιπαλες εταιρειες.Μαζι τους θα εχουν σπουδαγμενους διαφημιστες και μαρκετιστες, που θα σταματανε τον κοσμο και με επιχειρηματα θα προσπαθουν να τον πεισουν να αγορασει το μοναδικο προιον τους.Καλο βεβαια θα ηταν να υπαρχει και κανενας διατροφολογος να μιλαει για τα συστατικα, τις θερμιδες, τα λιπαρα του καθε προιοντος, γιατι καλη η μαρκα, καλο το λογοτυπο, καλη και η διαφημιστικη ατακα, αλλα καλο ειναι να ξερει ο καταναλωτης τι τρωει και τι πινει.Σημασια εχει ομως να προτιμησει ο καταναλωτης τη συγκεκριμενη μαρκα.Να κοιταξει το περιτυλιγμα και οχι το περιεχομενο.Αυτος ειναι ο σκοπος της διαφημισης ή τουλαχιστον αυτο εχει καταφερει με τις μεθοδους της.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου