Τρίτη 13 Σεπτεμβρίου 2011

Ο ΣΤΕΦΑΝΟΣ ΚΑΙ Η ΡΑΦΑΕΛΑ ΔΙΑΒΑΖΟΥΝ "SCIENCE ILLUSTRATED"

-Γεια σας αγαπητοι αναγνωστες, ειμαι ο Στεφανος και θελω να σας συστησω την πολυ καλη μου φιλη, τη Ραφαελα.
-Γεια σε ολους! Ειμαι η Ραφαελα και ειμαι καλα.
-Η Ραφαελα ειναι και αυτη φανατικη με τα περιοδικα.
-Ναι, ειμαι.
-Μαζι διαβαζουμε περιοδικα και τα σχολιαζουμε και χαρη στο μπλογκ μπορειτε κι εσεις να διαβαζετε αυτα που διαβαζουμε εμεις και να τα σχολιασετε κι εσεις παρεα.
-Αυτο ειναι το θαυμα της τεχνολογιας.
-Τελευταια εχω διαβασει τοσα πολλα περιοδικα, που δεν προλαβαινω να γραφω γι' αυτα στο μπλογκ μου.
-Κι εγω εχω μαζεψει παρα πολλα στο σπιτι που δεν εχω προλαβει να τα διαβασω. Θες να σου δωσω μερικα;
-Οχι, με φτανουν αυτα που εχω.
-Για πες, διαβασες τιποτα καλο;
-Επεσε στα χερια μου για πρωτη φορα το "Science Illustrated".
-Τα βαριεμαι λιγο τα επιστημονικα περιοδικα. Και το συγκεκριμενο πρεπει να ειναι καπως δυσκολο.
-Εγω δεν τα βαριεμαι. Εχουν πολυ ενδιαφερον. Το συγκεκριμενο δεν ειναι δυσκολο. Εχει βεβαια καποια δυσνοητα αρθρα αλλα αυτα τα παραλειπω, αλλα γενικα τα θεματα παρουσιαζονται με κατανοητο τροπο. Θα σε πω μερικα πραγματα που εμαθα διαβαζωντας το τευχος 67.
-Αντε πες λοιπον, τι περιμενεις; Να μαθουμε και τιποτα αλλο εκτος απο τα κουτσομπολια των διασημων.
-Ξεκιναω με την ειδηση οτι βαλανε μουμιες στον αξονικο τομογραφο.
-Οι ιδιες το ζητησαν;
-Προσφατες ερευνες κατεδειξαν πως η αρτηριοσκληρυνση, ως νοσος, ηταν διαδεδομενη και μεταξυ των Αιγυπτιων πριν απο 3.500 χρονια. Αμερικανοι και Αιγυπτιοι ερευνητες μελετησαν συνολικα 22 μουμιες απο τη συλλογη του Μουσειου Αιγυπτιακων Αρχαιοτητων του Καιρου και οι οποιες υποβληθηκαν σε αξονικες τομογραφιες και, οπως εντελα απροσμενα κατεδειξαν στις μισες απο αυτες οι εικονες της σαρωσης, τα αιμοφορα αγγεια τους ηταν καλυμμενα απο αθηρωματικη πλακα.
-Ειναι τωρα αυτο ενδιαφερουσα ειδηση;
-Οχι και τοσο, αλλα αυτο θυμαμαι.
-Απο ολο το περιοδικο αυτο θυμασαι; Whatever. Να σου πω, θελω να παρω φωτογραφικη μηχανη. Ποια μου προτεινεις;
-Παρε την Pentax Optio NB1000.
-Γιατι ειδικα αυτη;
-Διαβασα γι' αυτην στο περιοδικο. Ειναι κατασκευασμενη με Lego και μπορεις να τη σχεδιασεις και να τη φωτογραφισεις οπως θελεις.
-Τρομερη εφευρεση...Ρε Στεφανε, ξερεις τι εμμονη εχω με την καθαριοτητα. Εκνευριζομαι που το πληκτρολογιο μου ειναι τοσο βρωμικο. Πως μπορω να το καθαρισω;
-Τη λυση την εχει η εταιρεια Falcon Innovations που κατασκευασε μια συσκευη με το ονομα Germ Genie η οποια λεει μπορει να σκοτωσει το 99% των βακτηριων του πληκτρολογιου με υπεριωδες φως.
-Και ποσο κανει αυτο;
-170 ευρω.
-Ασε, καλυτερα θα παρω ξεσκονοπανο. Αυριο παλι πρεπει να ξυπνησω πολυ νωρις και δεν αντεχω το πρωινο ξυπνημα. Το ξυπνητηρι του κινητου δε με σηκωνει απο το κρεβατι.
-Τοτε παρε το ξυπνητηρι Aphelion που σου πεταει ενα μπαλακι στα μουτρα και ξυπνας με τη μια.
-Aphelion; Μην εισαι αφελης. Α, δε σου ειπα. Τις προαλλες παραλιγο να γκρεμοτσακιστω με το ποδηλατο. Παρα τριχα τη γλιτωσα.
-Η Αθηνα δεν ειναι και το πιο φιλικο μερος για να κανεις ποδηλατο. Να εχεις, παντως, κρανος μαζι σου.
-Κρανος με το ποδηλατο; Δε λεει. Δεν ειναι chic.
-Και σε αυτο εχει τη λυση το περιοδικο. Οπως διαβασα, δυο Σουηδεζες δημιουργησαν τον αεροσακο Hovding που ειναι ενα μαξιλαρι συγκρουσης που λειτουργει με αεριο και ανοιγει αυτοματα σε περιπτωση ατυχηματος.
-Καλα, αυτο δεν ειναι περιοδικο, ειναι...λυσσαρι ζωης. Και αυτα τα Hovding υπαρχουν στην ελληνικη αγορα;
-Αυτο δεν το λεει το περιοδικο.
-Ντροπη τους. Να το βαλεις στα down τοτε.
-Στο ιδιο τευχος εχει ερευνα για το μυστηριο της πρωιμης εφηβειας.
-Δηλαδη;
-Δηλαδη αγορια και κοριτσια εισερχονται νωριτερα στην εφηβεια παρα πριν απο καποια χρονια. Για παραδειγμα στα μεσα του 19ου αιωνα η ηλικια των 17 ετων σηματοδοτουσε για τα κοριτσια την εναρξη της εμμηνορροιας. Σημερα αυτο συμβαινει στα 13 τους.
-Και στα αγορια;
-Ερευνητες μετρησαν το μεγεθος των ορχεων σε 6.200 αγορια ηλικιας 0-19 ετων. Το συμπερασμα στο οποιο κατεληξαν ηταν οτι σε ηλικια 12 ετων αρχιζει η διογκωση τους, φαινομενο που θεωρειται εξοχως δηλωτικο για την εναρξη της εφηβειας. Σε παρομοια ερευνα που διενεργηθηκε το 1980 ο μεσος ορος ηλικιας εναρξης της εφηβειας στα αγορια ειχε προσδιοριστει στα 13 χρονια.
-Μα καλα δε βαριουνται να κανουν αυτες τις ερευνες; Και που ωφειλεται η πρωιμη εφηβεια;
-Δεν ειναι σαφες. Υπαρχουν τρεις θεωριες. Πρωτον, οτι μπορει να παιζει ρολο η παχυσαρκια στην παιδικη ηλικια, δευτερον οτι χημικες ουσιες, οπως ζιζανιοκτονα, φθαλατες και βρωμιωμενα επιβραδυντικα φλογας μπορει να προκαλουν ορμονικες διαταραχες και τριτον πολλες ερευνες υποδηλωνουν οτι οταν λειπει ο βιολογικος πατερας απο το σπιτι το παιδι μπορει να μπει νωριτερα στην εφηβεια.
-Επομενως, αν το παιδι ειναι χοντρο, αν εχει ζιζανιοκτονα και τα αλλα που λες και αν οι γονεις του ειναι χωρισμενοι, κινδυνευει να μπει απο νωρις στα βασανα της εφηβειας...
-Η εφηβεια δεν ειναι απαραιτητα κατι κακο. Ασε που δεν πολυπιστευω σε αυτη την εννοια. Αλλα αυτο ειναι αλλο θεμα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου