Τρίτη 9 Δεκεμβρίου 2014

ΤΑ LEAD IN ΤΩΝ ΔΕΛΤΙΩΝ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΕΝΑ ΧΕΡΙ ΒΟΗΘΕΙΑΣ ΑΠΟ ΤΑ...ΣΙΡΙΑΛ

Ποια είναι τα φετινά lead in στα δελτία ειδήσεων; Πόσο βοηθάνε τα δελτία στην τηλεθέαση; Μήπως τελικά δεν εξαρτάται η τηλεθέαση του δελτίου από το πρόγραμμα που προηγείται, αλλά από το ίδιο το περιεχόμενο του; Πάμε να δούμε :


MEGA

Τα "Κλεμμένα όνειρα" επέστρεψαν νωρίτερα από το προγραμματισμένο για να βοηθήσουν το δελτίο να ανέβει σε τηλεθέαση, αφού δεν "ξεκολλούσε" από την δεύτερη και τρίτη θέση. Να φταίει η αποχώρηση της Ολγας Τρέμη; Να φταίει ότι "έκλεισαν" οριστικά τα τηλεπαράθυρα και οι τσακωμοί μεταξύ πολιτικών; Με την πρεμιέρα του τέταρτου κύκλου της σειράς, το δελτίο ειδήσεων με τη Μαρία Σαράφογλου σημείωσε αύξηση στα νούμερα και έφτασε πάρα πολύ κοντά στην πρωτιά. Την Παρασκευή 29/11 σημείωσε 17,6% τηλεθέαση (με lead in το "Ονειρο ήταν" που μεταφέρθηκε το Σαββατοκύριακο) ενώ τη Δευτέρα 1η Δεκεμβρίου, τη μέρα της πρεμιέρας, έκανε 20,6%, ενώ την ίδια μέρα το δελτίο του ΑΝΤ1 έκανε 20,7% Τις επόμενες μέρες, όμως, έπεσε ξανά στα προηγούμενα ποσοστά ερχόμενο ξανά δεύτερο. Η πιο λογική εξήγηση είναι ότι το φανατικό κοινό των "Κλεμμένων ονείρων" περίμενε με ανυπομονησία να δει τη συνέχεια της σειράς. Βλέποντας, όμως, ότι σχεδόν όλο το βασικό καστ αποχώρησε και αντικαταστάθηκε με εντελώς καινούργια πρόσωπα, απογοητεύτηκε και μεγάλο μέρος αυτού σταμάτησε να παρακολουθεί. Μια πιο απλή εξήγηση είναι ότι κάποιος θα είναι δεύτερος, κάποιος πρώτος.


ΑΝΤ1

Το "Μπρούσκο", η πετυχημένη σειρά του ΑΝΤ1, βρήκε ισχυρό αντίπαλο και την 1η Δεκεμβρίου, λόγω της πολυαναμενόμενης πρεμιέρας, ηττήθηκε από αυτόν. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα το αντίπαλο δελτίο να ανέβει σε τηλεθέαση και να φτάσει μια ανάσα πριν την πρωτιά. Στις 2 Δεκεμβρίου, παρότι τα "Κλεμμένα" ξεπέρασαν το "Μπρούσκο", το δελτίο του ΑΝΤ1 ήρθε πρώτο. Από τις 3 Δεκεμβρίου και μετά, το "Μπρούσκο" είναι πρώτο, ξεπερνώντας αρκετές μονάδες τα "Κλεμμένα" που έχασαν το κοινό που κάποτε τους χάριζε 40αρια. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα, το δελτίο του ΑΝΤ1 να έχει ένα πιο ισχυρό lead in από το δελτίο του MEGA και να τερματίζει πρώτο, ακόμα και με μικρή διαφορά. Πάντως, την Παρασκευή 5 Δεκεμβρίου το Μπρούσκο έκανε στο σύνολο 28,4% και τα "Κλεμμένα" 17,5%. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα το δελτίο του ΑΝΤ1 να έρθει πρώτο με 20% στο σύνολο και το Mega δεύτερο με 15,4%. Η εξήγηση είναι η απογοήτευση του κοινού με τις αλλαγές στο καστ των "Κλεμμένων", που ίσως ένα μέρος αυτού αποφάσισε να στραφεί στο "Μπρούσκο" (ίσως και για εκδίκηση!). Μια πιο απλοϊκή εξήγηση είναι ότι ανεξαρτήτως του lead in, κάποιο δελτίο θα είναι πρώτο, κάποιο δεύτερο.


STAR

Το STAR έχει ένα πολύ αδύναμο lead in και ίσως εκεί οφείλεται η χαμηλή τηλεθέαση που σημειώνει. Εδώ που τα λέμε, βέβαια, πάντα το Star, έκανε πιο χαμηλά νούμερα από τα δυο μεγάλα κανάλια, και γενικά η τηλεθέαση όλων των προγραμμάτων του είναι πολύ μικρότερη από το mega, τον ΑΝΤ1 αλλά και τον Alpha. Μπορεί αν επέμενε στην παλιά συνταγή Μαλέλη, να έκανε υψηλότερα νούμερα, ακόμα και με αδύναμο lead in, αφού το δελτίο ποικίλης ύλης με έμφαση στα πολιτικοκοινωνικά δρώμενα, το σοβαρό προφιλ και η παρουσία του Χατζηνικολάου δε συγκίνησε τόσο πολύ τους τηλεθεατές. Ίσως πάλι η Μάρα Ζαχαρέα να μην είναι και πολύ αγαπητό πρόσωπο. Αν θέλουμε να ρίξουμε την ευθύνη στο lead in μπορούμε να το κάνουμε εύκολα, αφού το τελευταίο εναπομείναν τούρκικο σίριαλ, το "Μαύρο Τριαντάφυλλο" κάνει με το ζόρι διψήφια νούμερα. Για το λόγο αυτό το Star αποφάσισε να το κόψει και να βάλει στη θέση του...ταινίες της δεκαετίας του '80. Χίλιες φορές καλύτερα το τούρκικο.



ALPHA

Δεν είναι στην ίδια ώρα προβολής με τα δελτία των 8 κι έτσι δεν υπάρχει ανταγωνισμός επι ίσοις όροις. Αν το βγάλουμε αυτό, το δελτίο με τον Αντώνη Σρόιτερ πολλές φορές έρχεται πρώτο σε τηλεθέαση συγκριτικά με τα άλλα. Μπορεί να επωφελείται από το ότι "παίζει" μόνο του, αλλά βοηθά και το καλό lead in από το Χρήστο Φερεντίνο και το "Ακου τι είπαν" που σημειώνει πολύ καλά ποσοστά. Εκτός αυτών είναι ένα ολοκληρωμένο δελτίο με πολλά ρεπορτάζ και αποκαλύψεις και μια γρηγοράδα και ρυθμό που δεν έχουν τα άλλα δελτία.


ΣΚΑΙ

Και το κανάλι του Φαλήρου "παίζει" μόνο του, αλλά κι έτσι, δεν τα πάει καλά και συνήθως έρχεται τελευταίο (πιο κάτω κι από τη ΝΕΡΙΤ). Με το ζόρι σημειώνει διψήφια νούμερα. Να φταίει το lead in; Γράφεται ότι ο ΣΚΑΙ είχε ποντάρει πολλά στο νέο τηλεπαιχνίδι με τον Γιάννη Ζουγανέλη, αλλά δεν του βγήκε. Το HOT SEAT κάνει χαμηλή τηλεθέαση, και μια εξήγηση είναι ότι το τηλεοπτικό αυτό είδος είναι ξεπερασμένο και το βαριέται πια ο κόσμος (εκτός αν το παρουσιάζει ο Φερεντίνος), μια άλλη ότι "απέναντι" παίζουν τα δυο δελτία και στον Alpha το "Κάτι ψήνεται" που πάει πολύ καλά σε νούμερα. Αν εστιάσουμε στο ίδιο το δελτίο και όχι στο lead in για να βρούμε τι φταίει, μπορεί να είναι ότι το μεγαλύτερο μέρος του περιέχει πολιτική επικαιρότητα και όχι ευρεία γκάμα θεμάτων, όπως το δελτίο του alpha ή του ΑΝΤ1 για παράδειγμα και ίσως το πολύ σοβαρό και σκληρό προφίλ της παρουσιάστριας Σίας Κοσιώνη. Αλλη εξήγηση είναι ότι το δελτίο δεν έχει "πιασάρικα" σκανδαλοθηρικά ρεπορτάζ, έχει αποκλείσει εντελώς τη gossip θεματολογία, αδυνατεί και δε θέλει να ξεφύγει από το προφίλ του σοβαρού ενημερωτικού δελτίου. 


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου