Τετάρτη 11 Απριλίου 2012

ΕΠΑΓΓΕΛΜΑ : VIDEO GAME REVIEWER

Ο Μάνος Καρκαλέμης είναι συντάκτης στο περιοδικό "PC master" εδώ και 2,5 χρόνια. Το gaming είναι αναμφισβήτητα το μεγάλο του πάθος ενώ έχει μεγάλη αδυναμία στα adventure games. Στο περιοδικό γράφει ωραία και ενδιαφέροντα άρθρα, reviews, απαντά σε γράμματα αναγνωστών και γυρνάει πίσω στο χρόνο με το "retro gaming". Διαβάστε τη συνέντευξη που μου παραχώρησε όπου μιλάει για τη δουλειά του και για το gaming.

Πότε ξεκίνησες να γράφεις για το "PC master";

Ξεκίνησα στο τεύχος 240 του περιοδικού. Οκτώβριο του 2009.

Πρίν;

Πριν από αυτό,έγραφα εντελώς ερασιτεχνικά κάποια mini reviews σε internet sites και σε ένα fanzine

Πως προέκυψε η ενασχόληση σου με αυτό το είδος;

Με προσέγγισε ο αρχισυντάκτης μας,ο Χρήστος Κουβόπουλος μέσω ενός forum στο οποίο ήμασταν και οι δύο μέλη και έχοντας διαβάσει μέρος της -ερασιτεχνικής έως τότε- δουλειάς μου, με ρώτησε αν θα ήθελα να αναλάβω τη στήλη Retro gaming του PC Master. 
Φυσικά απάντησα θετικά και τελικά την ανέλαβα,μαζί με μία ακόμη,την Trouble shooter,που απαντά σε γράμματα αναγνωστών αναφορικά με προβλήματα που αντιμετωπίζουν με τα PCs τους ή παρέχοντας συμβουλές για αγορές/αναβαθμίσεις που επιθυμούν να κάνουν.

Πες μας λοιπόν, πως γίνεται ενα game review; Βάλε μας στο κλίμα.

Παραδίδεται ο review κώδικας ή το παιχνίδι σε retail συσκευασία από τον αρχισυντάκτη σε κάποιο συντάκτη ή ειδοποιεί ο δεύτερος τον πρώτο ότι έχει αποκτήσει κάποιο παιχνίδι και μπορεί να το κάνει review.

Στη συνέχεια π.χ. εγώ ξεκινάω το παιχνίδι γνωρίζοντας ότι πρέπει να το έχω ολοκληρώσει και να έχω συντάξει και το κείμενο με την παρουσίασή του μέχρι το deadline, δηλαδή την καταληκτική ημερομηνία παράδοσης των άρθρων μου. Κατά τη διάρκεια που παίζω κρατώ σημειώσεις, με πράγματα που κρίνω ότι πρέπει απαραίτητα να αναφέρω στο κείμενο,ενώ βγάζω και screenshots. Αφού το ολοκληρώσω,δημιουργώ ένα σκελετό του κειμένου μου και προχωρώ στη δημιουργία του review.

Το παίζεις μέχρι να το τερματίσεις; Υπάρχουν φορές που δεν το ολοκληρώνεις;

Ποτέ. Πάντα τερματίζω το παιχνίδι που αναλαμβάνω για review.

Αλλιώς πώς θα το κρίνω;

Ακόμα κι αν το βαριέσαι;

Ναι, ακόμη κι αν δε μου αρέσει και πολύ, δε γίνεται αλλιώς. Είναι σαν να γράψεις κριτική για μία ταινία χωρίς να τη δεις ολόκληρη. Γίνεται;

Μάλλον γίνεται...Αλλά υπάρχουν καλοί και κακοί επαγγελματίες.

Κι αν σε δυσκολεύει να προχωρήσεις τι κάνεις; Ζητάς ενισχύσεις;

Δε μου έχει τύχει πολλές φορές κάτι τέτοιο, αλλά στις ελάχιστες περιπτώσεις που συνέβη, αναγκαστικά κατέφυγα είτε σε walkthrough -αν μιλάμε για adventure game- είτε σε cheat mode, π.χ. σε first person shooter. Το παιχνίδι ΠΡΕΠΕΙ να το ολοκληρώσεις για να το κρίνεις.


Αγαπημένο είδος ειναι η περιπέτεια;
Ναι. Αναμφισβήτητα.


Αγαπημένοι τίτλοι;

Από παλιά παιχνίδια θα αναφέρω τα Indiana Jones and the fate of Atlantis, Secret of Monkey island 1-2, Gabriel Knight 2-The beast within, Grim Fandango, The longest journey. Από νεότερα την τριλογία των Black Mirror, Βοοk of unwritten tales, Whispered world, A new beginning.


Κονσόλα ή υπολογιστή;

Koνσόλα είχα πολύ παλιά, ένα Atari 2600 και μετά, για 45 μόλις ημέρες, ένα Sony PSX. Κατά τα άλλα, πάντα είχα υπολογιστή. Είμαι της σχολής των PCs, δίχως αμφιβολία.

Θυμάσαι την πρώτη σου επαφή με παιχνίδι;
Ναι, φυσικά. Στο Atari 2600, ένα παιχνίδι μπάσκετ, δε θυμάμαι τίτλο, αλλά αποτελούσε μέρος μίας κασέτας που περιελάμβανε αρκετά παιχνίδια. Επίσης το Pitfall, που περιελαμβανόταν στην κασέτα.


Ας γυρίσουμε στα reviews : Πόσο καιρό σου παίρνει να γράψεις ένα;

 Εξαρτάται
 Οι παράγοντες είναι πολλοί
 α)Οι ημέρες που θα κάνω να ολοκληρώσω το παιχνιδι
 β)Αν θα χρειαστεί να το ξαναπαίξω στα γρήγορα,για να μου λυθούν τυχόν απορίες
 γ)Πόσες ημέρες θα αφήσω να περάσουν,αφού το τελειώσω,για να γράψω το review
 Αποφεύγω να το γράφω αμέσως
 Θεωρώ ότι βοηθά για να έχω πιο ψύχραιμη στάση,είτε μου άρεσε πολύ ένα game,είτε με   απογοήτευσε
 δ)Πόσο εύκολα ή δύσκολα θα μου "βγει" το κείμενο
 Έχει τύχει να γράψω ένα review με τη μία κι άλλη φορά να το έχω σβήσει δύο φορές και να το έχω αρχίσει από την αρχή
 Δεν υπάρχει λοιπόν αυστηρή φόρμουλα.



Πόσο αντικειμενική μπορεί να είναι μια κριτική παιχνιδιού;

Καθόλου. Είναι αυστηρά υποκειμενική.


Το ποσοστό πως βγαίνει; Το αποφασίζεις εσύ;

Ασφαλώς.


Θυμάσαι το χαμηλότερο ποσοστό που έχεις δώσει;

Ναι, η χαμηλότερη βαθμολογία που έχω δώσει είναι 39% στο πρόσφατο Jurassic Park-The game, της Telltale games. Δε μου άρεσε καθόλου. Επίπεδο gameplay, βαρετό και επαναλαμβανόμενο. Συνεχή quick time events άνευ ουσίας και σίγουρα δεν ήταν adventure game, όπως πλασαρίστηκε.


Και το υψηλότερο;

Αν εξαιρέσω το remake του Monkey island 2, έχω βαθμολογήσει με 94% το Need for speed-Hot pursuit και με 91% το Whispered world.


Γιατί;


Γιατί έκαστο στον τομέα του διέθεται "όλο το πακέτο". Το πρώτο είχε ένταση, πολλά αυτοκίνητα επιλέξιμα, εκπληκτικά settings δράσης, ταχύτατο, σε έκανε να νιώθεις την αδρεναλίνη να ρέει. Βέβαια πρέπει να τονίσω ότι όταν το έκανα review δε διέθετα τιμονιέρα κι επειδή στη συνέχεια διαπίστωσα ότι εκεί είχε κάποια "θέματα", θα το βαθμολογούσα χαμηλότερα αν την είχα την εποχή του review. Το δεύτερο είναι ένα διαμάντι πραγματικό. Ένα πανέμορφο παραμύθι, με ασυνήθιστο πρωταγωνιστή, ενδιαφέροντες χαρακτήρες, άνετο κι απροβλημάτιστο χειρισμό, ορισμένους ζόρικους γρίφους, πολύ όμορφη ιστορία και συγκινητικό φινάλε. Από τα καλύτερα adventure games των τελευταίων ετών σίγουρα.


Έχει πάρει κάποιο παιχνίδι 100% απο το περιοδικό;

Ναι,έχει πάρει.

Ποιό;

Καταρχήν το Half life 2 έχει πάρει 101%. Είναι παράδοξο,το ξέρω. 100 έχουν πάρει 3-4 τίτλοι, δε μπορώ να θυμηθώ συγκεκριμένα τώρα. Σίγουρα έχει πάρει το Loom.

Φαίνεται οτι αγαπάς πραγματικά τα παιχνίδια και δεν τα βλέπεις απλά σαν παιχνίδια, σωστά;
Είναι μέρος της ζωής μου. Αν σταματήσω να παίζω, θα καταλάβω ότι μεγάλωσα και ποιος το θέλει αυτό αλήθεια;
Είναι κάτι που κάνω εδώ και 20 χρόνια και θα συνεχίσω να κάνω. Και φυσικά τα θεωρώ τέχνη, τουλάχιστον αυτά που είναι αριστουργηματικά.

Αν και είπες οτι δεν πιστεύεις στην αντικειμενικότητα θα μπορούσες να πεις τα 5 καλύτερα παιχνίδια όλων των εποχών;

Όχι, δε πιστεύω στη σύγκριση εποχών μεταξύ τους.

Τι εννοείς;

Ας πούμε, ποιο είναι καλύτερο; Το Doom 2 ή το Crysis 2; Τι λες; Είναι καλύτερος ο Γκάλης ή ο Διαμαντίδης; Δε το θεωρώ εύστοχο να προβαίνουμε σε τέτοιες συγκρίσεις.


Πιστεύεις δεν έχει σχέση αν είναι παλιό το παιχνίδι ή καινούργιο; Τα καινούργια είναι σίγουρα πιο εξελιγμένα...


Πιο εξελιγμένα είναι, ναι. Απόλυτα λογικό αυτό. Αλλά σημαίνει ότι είναι όλα καλύτερα από τα παλαιότερα; Όχι φυσικά. Θεωρώ ότι κάθε εποχή είχε τα διαμάντια της.

Συμφωνώ, αλλά εγώ σε ρώτησα ποια θεωρείς τα 5 καλύτερα όλων των εποχών. Μπορεί να είναι και παλιά και καινούργια.


Τα 5 καλύτερα δε μπορώ να τα αριθμήσω. Τα 5 αγαπημένα μου μπορώ, χωρίς να σημαίνει ότι τα αναγνωρίζω ως τα καλύτερα. Είναι όλα σχετικά παλιά παιχνίδια : Doom 2-Gabriel Knight 2-Phantasmagoria-Grim Fandango-Secret of monkey island 1. Αναπόφευκτα μένουν έξω πάμπολλα αξιόλογα παιχνίδια, αλλά τι να κάνω, ήθελες μόνο πέντε....

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου