Παρασκευή 20 Σεπτεμβρίου 2013

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΗ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΛΑΓΚΟΥ : «ΤΑ ΚΛΕΜΜΕΝΑ ΟΝΕΙΡΑ ΕΙΝΑΙ ΣΑΠΟΥΝΟΠΕΡΑ!»

Ο Κωνσταντίνος Λάγκος, ο «Σταύρος» από τα «Κλεμμένα όνειρα» (MEGA), για μένα ξεχωρίζει, όχι μόνο γιατί είναι ένας καλός και πετυχημένος ηθοποιός, αλλά και γιατί είναι ένας πολύ προσγειωμένος ηθοποιός. Το εντελώς αντίθετο του «ψωνισμένου». Μέσα από τις συνεντεύξεις του μου έδινε την εντύπωση ενός πολύ συνειδητοποιημένου, ώριμου και μετρημένου ανθρώπου, και το επιβεβαίωσα και στη συνέντευξη που μου έδωσε για το μπλογκ. Τα ίδια, άλλωστε, χαρακτηριστικά έχει και ο πρωταγωνιστικός ρόλος που υποδύεται στην πετυχημένη καθημερινή δραματική σειρά (ο ίδιος χωρίς κανένα κόμπλεξ και ενοχή την αποκαλεί «σαπουνόπερα») και γι' αυτό και να ήταν ο πλέον ιδανικός για το ρόλο του 22χρονου Σταύρου, ενός φτωχού νεαρού, διάνοια στα Μαθηματικά, που κερδίζει υποτροφία σε ένα κολλέγιο. Γιατί έγινε ηθοποιός, ποια είναι η σχέση του με τη δημοσιότητα, γιατί έχει επιλέξει να είναι εκτός της ελληνικής showbiz; Μιλάει για το ρόλο του στη σειρά, εκφράζει την άποψη του για τη σειρά, ενώ κάνει και μια αποκάλυψη για τον τρίτο κύκλο που θα δούμε φέτος. Για να λέμε την αλήθεια, δεν έβγαλα «λαβράκι» από τη συνέντευξη μου με τον Κωνσταντίνο (μάλλον επειδή έδωσε πολλά «λαβράκια» σε άλλες του συνεντεύξεις και είπε να σταματήσει), οι απόψεις του ήταν μετρημένες, και οι απαντήσεις του διπλωματικές, αλλά ήταν αληθινός. Δεν είπε κάτι απλά για να προκαλέσει (και όσα είπε σε άλλες συνεντεύξεις και προκάλεσαν δεν τα είπε επί τούτου). Μου άρεσε γιατί ήταν πραγματικά προσγειωμένος, χαλαρός και προσιτός. Αγαπά πολύ τη δουλειά του, την κάνει με σοβαρότητα, αλλά δεν την παίρνει τόσο στα σοβαρά, ώστε να «καβαλήσει το καλάμι», όπως κάνουν πολλοί συναδελφοί του.



Μεγάλωσα σε τέτοια περιβάλλον καλλιτεχνικό, ο πατέρας μου ηθοποιός, σκηνοθέτης, η μάνα μου τραγουδίστρια, ηθοποιός, η δεύτερη γυναίκα του πατέρα μου χορεύτρια, χορογράφος, ηθοποιός, οπότε όλες οι προσλαμβάνουσες μου ήταν τέτοιες, αλλά το πάθος μου ήταν άλλο. Ίσως είμαι δειλός τελικά...ίσως να επέλεξα τον πιο εύκολο δρόμο για μένα, αλλά δε θεωρώ ότι είναι καθόλου εύκολο κάποιος να ασχολείται με τα καλλιτεχνικά. Υποθέσεις κάνω. Δεν έχω κάτσει να αναμοχλεύσω τόσο πολύ τα πράγματα μέσα μου, ώστε να καταλάβω γιατί. Απλά προέκυψαν πράγματα. Έκανα την πρώτη μικρού μήκους μου στα 12, τότε ήταν που έκανα και μια ταινία με τον Αγγελόπουλο. Άρχισε να μου αρέσει όλο αυτό.

Το πάθος σου ποιό ήταν;

Διαβάζοντας βιβλία, άρχισε να μου αρέσει η αστροφυσική και η επιστημονική φαντασία, οπότε θα έλεγα ότι είναι η δημιουργική γραφή και η αστροφυσική τα μεγάλα μου πάθη. Δεν τα ακολούθησα σε επαγγελματικό επίπεδο, ασχολούμαι σε ερασιτεχνικό. Ίσως έτσι να τα προφυλάσσω από το να γίνω κυνικός απέναντι τους.

Σκέφτηκες να παρατήσεις την υποκριτική;

Πάρα πολλές φορές. Όταν δεν έχεις δουλειά, σκέφτεσαι ότι πρέπει να βγάλεις και ένα φράγκο για να φας.

Έχεις κάνει άλλες δουλειές;

Πολλές. Του ποδιού πολλές.

Η σχέση σου με την υποκριτική πέρασε από σκαμπανεβάσματα;

Ναι. Ακόμα δεν ξέρω αν κάνω γι' αυτό το επάγγελμα. Ψάχνομαι, το παλεύω...Θέλω ό,τι κάνω, να το κάνω όσο πιο καλά μπορώ.

Τα σχόλια που ακούς από το κοινό, από συναδέλφους σου σε ενθαρρύνουν, σε βοηθάνε να συνεχίσεις;

Και τα άσχημα και τα καλά τα ακούω αλλά δεν τα βάζω μέσα μου. Ξέρω ότι το ζήτημα είναι να δουλεύω σκληρά για να γίνομαι όλο και καλύτερος.

Επηρεάζεσαι από τα αρνητικά σχόλια;

Όπως όλοι, ναι. Λαμβάνω, όμως, υπόψη, ποιος τα κάνει και ποια είναι η γνώση του για το ζήτημα.

Έχεις googlάρει το όνομα σου για να δεις τι γράφουν για σένα από περιέργεια;

Πολύ παλιότερα και καθαρά από ματαιοδοξία και όχι περιέργεια. Ήθελα να αισθανθώ καλύτερα με τον εαυτό μου. Αυτό πια το έχω αποβάλει.

Αυτή τη ματαιοδοξία δεν την έχεις πια ανάγκη;

Δεν είναι ότι δεν την έχω ανάγκη, απλά προσπαθώ να την αποβάλλω, γιατί οι άνθρωποι θεωρώ ότι αυτό είμαστε. Είμαστε ματαιόδοξα όντα και θέλουμε να μας αγαπάνε ή να μας φοβούνται ή να μας θαυμάζουν. Αυτά, όμως, νομίζω ότι μας κρατάνε πίσω από το να προχωράμε. Εκτός αν έχεις ανθρώπους δικούς σου που σε αγαπάνε πάρα πολύ...

Πολλοί ηθοποιοί ακολουθούν αυτό το επάγγελμα λόγω της ματαιοδοξίας τους;

Ό,τι έχει να κάνει με τη δημόσια έκθεση, νομίζω ότι εμπεριέχει λίγο αυτό το στοιχείο μέσα.

Εσύ, όμως, έχω την εντύπωση ότι δεν έχεις αυτό το στοιχείο καθόλου. Μου φαίνεσαι ώριμος και συνειδητοποιημένος και ότι δε σε αγγίζει η δημοσιότητα.

Στην τελική ανάλυση, είμαστε όλοι άνθρωποι και όλα αυτά τα πράγματα που γίνονται είναι το ταξίδι της ζωής. Τίποτα δεν έχει σημασία από το να είσαι εντάξει με τον εαυτό σου, με τη ζωή σου, να μην είσαι βάρος στους άλλους.

Έχω την εντύπωση ότι δε σε αγγίζει το κομμάτι της showbiz, της δημόσιας (υπερ)έκθεσης, να είσαι συνέχεια στα περιοδικά κτλ.

Έχω επιλέξει να μην είμαι μέρος αυτού του παιχνιδιού.

Είναι θέμα επιλογής; Το επιλέγουν αυτοί που είναι εκεί;

Ναι. Οι περισσότεροι άνθρωποι που ασχολείται πάρα πολύς κόσμος μαζί τους, το θέλουν και το επιδιώκουν. Ίσως είναι και μέρος της δουλειάς. Ίσως αυτή η στάση που κρατάω εγώ να μην είναι συμβατή με τη δουλειά.

Πιστεύεις ότι υπάρχει στρατηγική πίσω από αυτό, πιστεύεις ότι είναι στημένο όλο αυτό, με τις φωτογραφήσεις, τα εξώφυλλα κτλ.

Πολλά πράγματα είναι στημένα. Πάρα πολλά. Πέφτουν πολλά τηλέφωνα που λένε «θα είμαι εκεί την τάδε ώρα με τον τάδε». Υπάρχουν αυτά φυσικά.

Εσύ πώς το βλέπεις όλο αυτό; Πώς το σχολιάζεις;

Δε με απασχολεί καν. Σε τελική ανάλυση, αν ο άλλος αισθάνεται ωραία και αν αυτό τον ικανοποιεί...μέσα στο παιχνίδι είναι. Είναι παιχνίδι.

Γιατί πιστεύεις ότι ο κόσμος θέλει να μαθαίνει την προσωπική ζωή των καλλιτεχνών και των διασήμων;

Γιατί έτσι απομυθοποιούν αυτό το πρόσωπο και έρχονται πιο κοντά μαζί του.

Εγώ πιστεύω ότι ο κόσμος δε θέλει να απομυθοποιεί τον καλλιτέχνη. Το αντίθετο πιστεύω.

Το εννοώ με την έννοια ότι τον αισθάνομαι πιο κοντά μου, πιο δικό μου άνθρωπο και όχι μια εικόνα που βλέπω στην τηλεόραση. Έχει τη λογική του. Είμαστε άνθρωποι, είμαστε πρωτεύοντα όντα και μας αρέσουν τα πρότυπα. Έχουμε και φτιάχνουμε πρότυπα, τα οποία θέλουμε να ακολουθούμε. Και μερικές φορές όταν αυτοί οι άνθρωποι τους οποίους τους ανάγουμε σε πρότυπα, λένε πράγματα τα οποία μας κακοφαίνονται, τότε αντιδράμε άσχημα.

Πιστεύεις ότι είναι θετικά τα πρότυπα που προβάλλει η τηλεόραση στη σημερινή εποχή;

Κάποια ναι και κάποια όχι.

Ο ρόλος σου στη σειρά «Κλεμμένα όνειρα» πώς προέκυψε; Πέρασες από οντισιόν;

Έγινε μια επαφή με τον Δημήτρη Αρβανίτη, με τον οποίο έχουμε ξανακάνει δουλειές μαζί, άλλες τρεις. Έκανα ένα guest στη «Ζωή της άλλης», και με ξαναθυμήθηκε μάλλον και μου είπε κάποια στιγμή ότι ετοιμάζει κάτι καινούργιο, το συζητήσαμε, μου είπε τι είναι, του είπα ότι ενδιαφέρομαι και έπειτα πέρασα από οντισιόν.

Ο ρόλος σου κέντρισε το ενδιαφέρον ή το έκανες επειδή ήθελες δουλειά;

Πολύ. Ήθελα και δουλειά φυσικά, για να μη λέω ψέμματα, αλλά μου φάνηκε πολύ ενδιαφέρον ο ρόλος του Σταύρου.

Υπήρξαν κάποια σχόλια ότι δεν κάνεις για το ρόλο λόγω ηλικίας.

Δεν ξέρω...Τι να πω...Δεν είμαι εγώ αυτός που θα το κρίνει αυτό, το κρίνουν οι άνθρωποι που θεωρήσανε ότι κάνω. Μπορεί να μη φαίνομαι 20αρης, όπως ο Σταύρος, αλλά μικροδείχνω.

Ο Σταύρος είναι ένας 22χρονος πολύ ώριμος και συνειδητοποιημένος για την ηλικία του. Έχεις κοινά μαζί του και πιστεύεις ότι υπάρχουν τέτοιοι νέοι στην εποχή μας ή μήπως είναι εντελώς εκτός πραγματικότητας ο Σταύρος;

Έχω κοινά περισσότερο στα ενδιαφέροντα. Κι εγώ ασχολούμαι με υπολογιστές. Ξέρω ότι υπάρχουν τέτοιοι νέοι.

Έχει να κάνει με τον τρόπο που μεγαλώνει κάποιος;

Και αυτό και με το περιβάλλον. Δε μπορείς να έχεις την απαίτηση από έναν 15χρονο στη Σομαλία να είναι διάνοια και να πάει στο Harvard...και να 'ναι δε θα έχει τις ευκαιρίες να το κάνει.

Γι' αυτό και βλέπουμε ότι το αντίθετο του Σταύρου, ο Άρης, που είναι το πλουσιόπαιδο, είναι και το αντίθετο στη συμπεριφορά και το χαρακτήρα.

Είναι λίγο στερεότυπα οι ρόλοι, αλλά μην ξεχνάμε ότι έχουμε να κάνουμε με σαπουνόπερα. Οπότε είναι λογικό.

Θεωρείς ότι είναι σαπουνόπερα;

Είναι. Όλα τα καθημερινά είναι σαπουνόπερες.

Για κάποιους αυτός ο όρος είναι υποτιμητικός.

Όποιος έχει τη μύγα μυγιάζεται, εγώ θα έλεγα. Δεν είναι κακό. Καθόλου. Εγώ δεν το βλέπω έτσι. Αν το έλεγα δηλαδή «τηλενουβέλα» θα άλλαζε κάτι; Κάνουν λάθος, για μένα, αυτοί που θεωρούν υποτιμητικό τον όρο «σαπουνόπερα». Πού είναι το κακό να βλέπεις σαπουνόπερα; Σκοτώνεις κανέναν; Κάθε θέαμα, κάθε εκπομπή έχει το κοινό της, απευθύνεται σε κάποιους ανθρώπους και έχει και τη χρησιμότητα της. Εγώ μπορεί να μην έβλεπα μια τέτοια εκπομπή, αλλά δεν έχω καμία αρνητική άποψη για τον οποιονδήποτε μπορεί να τη δει. Και για ο,τιδήποτε κάτσει και δει κάποιος, εκτός αν είναι παιδική πορνογραφία.

Εσύ θα την έβλεπες τη σειρά αυτή;

Ναι, γιατί όχι; Αλλά βλέπω ελάχιστη τηλεόραση, από λίγο έως καθόλου.

Τα «Κλεμμένα» σε τι κοινό απευθύνονται;

Επειδή έχουν πολλούς χαρακτήρες σε πολλές πλοκές, έχουν πιάσει μεγάλο κοινό. Κάποιοι μπορεί να απολαμβάνουν κάποιες ιστορίες περισσότερο από άλλες.

Πού οφείλεται η επιτυχία τους;

Προσπαθούμε και κάνουμε όσο το δυνατόν καλύτερη δουλειά όλοι μας. Είναι πάρα πολύ απαιτητική δουλειά το να είσαι σε καθημερινό. Το παλεύουμε πάρα πολύ, προωθείται αρκετά και γιατί τηρουμένων των αναλογιών είναι μια καλή δουλειά. Μπορεί κάποια πράγματα να μην είναι έτσι όπως θα τα θέλαμε, αλλά ας μην ξεχνάμε ότι δουλεύουμε σε δύσκολες συνθήκες, με μικρό budget.

Ισχύει ότι σκοπεύουν να αποχωρήσουν ηθοποιοί λόγω οικονομικών διαφωνιών;

Εγώ δεν ξέρω κάτι τέτοιο. Εγώ ξέρω ότι πάμε κανονικά.

Γράφτηκε ότι δεν έχετε πληρωθεί για πάρα πολλά επεισόδια.

Οι πληρωμές είναι δύσκολες, όπως παντού. Ζούμε στην Ελλάδα της ύφεσης...

Αν είναι δύσκολα τα πράγματα για το πρόγραμμα με τη μεγαλύτερη τηλεθέαση, φαντάζομαι για τ' άλλα πώς είναι...

Δεν έχει να κάνει. 3 εκατομμύρια άνθρωποι το πολύ βλέπουν τηλεόραση. Αν 50% βλέπει ένα πρόγραμμα, σημαίνει ότι είναι 1,5 εκατομμύρια άνθρωποι. Είναι πάρα πολύ λίγος κόσμος για διαφημιστικές εταιρείες. Είναι το 1/10 της χώρας. Δε θέλω να μπω σε λεπτομέρειες, αλλά όλο αυτό το αλισβερίσι των διαφημιστικών δαπανών έχει αλλάξει πάρα πολύ.

Ο Αλέξανδρος Σταύρου έχει αποχωρήσει από τη σειρά λόγω οικονομικών διαφωνιών ή λόγω της πλοκής;

Δεν έχω ιδεά. Ούτε για τη Βάσω, έχω ιδεά. Εγώ ξέρω ότι μέχρι και τελευταία ημέρα δουλεύαμε.

Είναι όντως τόσο κουραστικό το καθημερινό;

Είναι 10 ώρες τη μέρα με ένα μισάωρο διάλειμμα και κάνουμε γύρω στις 20-25 σελίδες που είναι 15 σκηνές.

Πόση ώρα θέλει συνήθως για να βγάλετε μια σκηνή;

Μια ώρα ίσως...

Πώς πιστεύεις ότι θα αντιδράσει ο Σταύρος όταν μάθει την πραγματική του οικογένεια;

Θα μου άρεσε να γίνει μια μεταστροφή, να γίνει δηλαδή ο Σταύρος ο «κακός», αλλά δε νομίζω ότι θα συμβεί, γιατί θα ξένιζε και πολύ κόσμο. Πιστεύω ότι όταν μάθει, θα εξαφανιστεί για πολύ καιρό από όλους.

Η σχέση σου με τα social media;

Είχα παλιά facebook, αλλά το έσβησα, γιατί κατάλαβα ότι δε με εκφράζει.

Μιλούσες με θαυμαστές της σειράς;

Με όλους.

Θεωρείς ότι τα social media έχουν λίγο συμβάλει στο να απομυθοποιούνται οι καλλιτέχνες από τη στιγμή που ο καθένας μπορεί να τους μιλήσει σε άμεσο χρόνο, κάτι που δεν υπήρχε παλιότερα;

Είναι ένα άλλο μέσο για να έρθεις σε επαφή με κάποιον άνθρωπο που θαυμάζεις. Κι εγώ όταν ήμουν στο facebook είχα επαφές με ανθρώπους που θαυμάζω. Η τηλεόραση, όπως και το ραδιόφωνο, όπως και τα πάντα, είναι ένα μέσο. Πώς το χρησιμοποιούν οι άνθρωποι είναι άλλο πράγμα εντελώς και λέει περισσότερα πράγματα για μας, όχι για το μέσο, το πώς το χρησιμοποιούμε.

Ποια είναι, για σένα, τα αρνητικά των social media;

Το ότι προωθείται ο εγωκεντρισμός, ο ναρκισσισμός.

Και ο εθισμός.

Ο εθισμός υπάρχει στα πάντα. Οτιδήποτε κάνεις χωρίς μέτρο είναι εθισμός.

Είσαι αισιόδοξος για το επάγγελμα σου;

Θέλω και προσπαθώ να είμαι.

Κάποια αποκάλυψη για τον τρίτο κύκλο της σειράς θα μας πεις;

Θα δείτε σίγουρα μια μεγάλη ανατροπή στη χρονική περίοδο που λαμβάνουν χώρα τα γεγονότα.

Πες μας τρεις λόγους για να δει κάποιος τη σειρά.

Είναι κεφάτη, είναι γρήγορη και έχει πολλές ανατροπές.

2 σχόλια: