Δευτέρα, 19 Νοεμβρίου 2012

ΣΥΚΓΡΙΣΗ ΔΥΟ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ SITE (ΕΡΓΑΣΙΑ ΓΙΑ ΤΗ ΣΧΟΛΗ)

ΕΡΓΑΣΙΑ ΓΙΑ ΤΗ ΣΧΟΛΗ



Θέμα 1ης Εργασίας: Προφορική Παρουσίαση (με τη χρήση των νέων τεχνολογιών)
"Τα όρια δεν έχουν θέση στο διαδίκτυο, χωρίς όμως όρια το διαδίκτυο κινδυνεύει να γίνει ηλεκτρονικός σκουπιδότοπος".
Έχοντας ως αφόρμηση την παραπάνω άποψη ετοιμάστε μία προφορική παρουσίαση 15 λεπτών με στόχο την περιγραφή δύο ειδησεογραφικών ιστοσελίδων (ελληνικών ή ξένων), οι οποίες θα αντιπροσωπεύουν ένα επιτυχημένο και ένα αποτυχημένο αντιστοίχως παράδειγμα διαδικτυακής δημοσιογραφίας. Η παρουσίαση πρέπει να στηριχθεί σε επιχειρήματα που αφορούν τόσο στο περιεχόμενο όσο και στα εργαλεία που αξιοποιούνται για την επιτέλεση του έργου της ενημέρωσης στον κόσμο του διαδικτύου.

ΣΥΓΚΡΙΣΗ ΔΥΟ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΕΙΔΗΣΕΟΓΡΑΦΙΚΩΝ ΣΑΙΤ


OFONO.GR

-Το ofono.gr ανήκει στην παρουσιάστρια Αννίτα Πάνια, που είναι μιντιακό πρόσωπο, αλλά όχι δημοσιογράφος. Δεν έχει εργαστεί ποτέ ως δημοσιογράφος, δεν ανήκει στην ΕΣΗΕΑ, δεν έχει παρουσιάσει ποτέ ενημερωτική εκπομπή. Αντίθετα για χρόνια παρουσίαζε εκπομπές  που εύκολα θα μπορούσαμε να τις κατατάξουμε στο είδος της trash τηλεόρασης. Μάλιστα η συγκεκριμένη παρουσιάστρια έχει συνδέσει το όνομα της με αυτού του είδους τις χαμηλού επιπέδου εκπομπές για τις οποίες έχουν κατά καιρούς ακουστεί κατηγορίες ότι εκμεταλλεύονται ανθρώπους από τα κατώτερα κοινωνικά στρώματα, χωρίς μορφωτικό επίπεδο αλλά και με ψυχολογικά προβλήματα για να τα γελοιοποιήσουν, να τα εκθέσουν και έτσι να φέρουν τηλεθέαση.

-Το ofono.gr πρόκειται για ειδησεογραφικό σαιτ, αφού το περιεχόμενο του είναι κατά βάση ειδήσεις από πολλούς τομείς. Πολιτική, οικονομία, πολιτισμός, αθλητισμός, υγεία, showbiz.

-Ωστόσο διαβάζοντας τις ειδήσεις, ανακαλύπτουμε ότι όλες ανεξαιρέτως είναι αντιγραφή από άλλα ειδησεογραφικά σαιτ. Επομένως, το σαιτ της κυρίας Πάνια δεν απασχολεί δημοσιογράφους που παράγουν πρωτογενές υλικό, που κάνουν ρεπορτάζ, που ψάχνουν την είδηση, αλλά απλά αντιγράφουν ειδήσεις από άλλα σάιτ. Θα μπορούσαμε λοιπόν να πούμε ότι το σάιτ αυτό αντιγράφει και γιατί όχι κλέβει τη δουλειά που κάνουν άλλοι δημοσιογράφοι.

-Τη δουλειά αυτή φυσικά δεν είναι απαραίτητο να την κάνει κάποιος δημοσιογράφος αλλά ο οποιοσδήποτε. Ακόμα και ένα ρομποτ. Δεν είναι αποτέλεσμα έρευνας, δουλειάς, δεν χρειάζεται καθόλου κόπο. Μπορεί να την κάνει ακόμα και ένα ρομποτ. Το μόνο που χρειάζεται είναι ένα copy-paste από άλλα σάιτ που δεν θέλει παραπάνω από μισό λεπτό.

-Μάλιστα το σάιτ φιλοξενεί τις απόψεις τριων ανθρώπων σε στήλη που έχουν στο σάιτ. Οι άνθρωποι αυτοί είναι ο Νίκος Καρβέλας, μουσικοσυνθέτης αλλά και σύζυγος της Αννίτα Πάνια. Οι άλλοι δύο είναι η Αγγελική Νικολούλη και ο Μάκης Πουνέντης μουσικός παραγωγός. Από αυτούς μόνο η Αγγελική Νικολούλη είναι δημοσιογράφος. Και οι τρεις τους, όμως, είναι γνωστοί και φίλοι της Αννίτας Πάνια.

-Πρόκειται επομένως για ειδησεογραφικό σαιτ; Ειδήσεις δεν παράγει, δημοσιογράφους δεν απασχολεί, και φιλοξενεί απόψεις ανθρώπων που είναι γνωστοί της ιδιοκτήτριας του σαιτ. Αυτό σαφώς δεν είναι δημοσιογραφία.

-Το ofono.gr ανήκει, ας μου επιτραπεί η έκφραση, σε αυτή την κατηγορία σάιτ που είναι «αρπαχτή». Η Αννίτα Πάνια, πίστεψε πως επειδή είναι γνωστό και διάσημο μιντιακό πρόσωπο, θα έχει σίγουρη την επιτυχία και στο ίντερνετ, χρησιμοποιώντας το όνομα της. Έτσι έστησε ένα πρόχειρα σχεδιασμένο σάιτ, με αντιγραφή ειδήσεων και βάζοντας δικούς της ανθρώπους να γράφουν τα άρθρα.

-Οι μόνες «ειδήσεις» που εντοπίσαμε στο σάιτ είναι αστείες ιστορίες που παρουσιάζονται σαν ειδήσεις και που χρησιμοποιούν τα πρόσωπα που είχαν παρουσιαστεί στις εκπομπές της Αννίτας Πάνια, τα λεγόμενα «παρατράγουδα», συνεχίζοντας διαδικτυακά αυτή τη φορά την γελοιοποίηση τους και υποτιμώντας ξανά τη νοημοσύνη του κοινού. Επομένως όχι μόνο δεν έχουμε να κάνουμε με ενημέρωση και δημοσιογραφία αλλά ούτε καν με ψυχαγωγία.

-Ο σχεδιασμός του σάιτ είναι αρκετά πρόχειρος και δείχνει ότι όλη η δουλειά έγινε βιαστικά και πώς αυτό που επιδίωκε και επιδιώκει η Αννίτα Πάνια είναι χρησιμοποιώντας και "πατώντας" πάνω στο όνομα της να έχει άμεσα και γρήγορα πολλούς αναγνώστες και «χτυπήματα» χωρίς να έχει καταβάλει καμία προσπάθεια.

TOVIMA.GR

-Το ειδησεογραφικό σάιτ tovima.gr αποτελεί παράδειγμα σωστού, έγκυρου, υψηλού επιπέδου, δημοσιογραφικού ενημερωτικού σάιτ.

-Είναι η διαδικτυακή έκδοση της έγκριτης και γνωστής εφημερίδας «Το Βήμα» που εδώ και 2 χρόνια σταμάτησε να κυκλοφορεί στα περίπτερα σε έντυπη έκδοση, και πλέον υπάρχει μόνο η κυριακάτικη έκδοση. Μπορεί οι αναγνώστες του «Βήματος» που είναι πολλοί και πιστοί τόσα χρόνια, αφού πρόκειται για μια ιστορική εφημερίδα, να μη βρίσκουν την εφημερίδα τους πια στα περίπτερα, αλλά μπορούν να συνεχίσουν να διαβάζουν το «Βήμα» στο Διαδίκτυο, αφού το σάιτ του «Βήματος» είναι όπως ακριβώς η εφημερίδα και πολύ πιο εμπλουτισμένο.

-Το σάιτ παράγει πρωτογενές υλικό. Απασχολεί δημοσιογράφους που ο καθένας στον τομέα του (πολιτική, οικονομία, παιδεία, υγεία, αθλητισμός, πολιτισμός κτλ) κάνει έρευνα, ρεπορτάζ, ψάχνει την είδηση, την διασταυρώνει, κάνει δηλαδή ό,τι πρέπει να κάνει ενας σωστός δημοσιογράφος.

-Καμιά είδηση στο vima.gr δεν αποτελεί αντιγραφή από κάποιο άλλο σαιτ. Όλες οι ειδήσεις είναι αντικείμενο δουλειάς των δημοσιογράφων που εργάζονται εκεί.

-Όλες οι ειδήσεις και τα ρεπορτάζ είναι ενυπόγραφα, έχουν το ονοματεπώνυμο του δημοσιογράφου ή του ρεπόρτερ.

-Το σάιτ έχει εκτός από ειδήσεις και ρεπορτάζ, πολλά άρθρα γνώμης πάντα με την υπογραφή του δημοσιογράφου αλλά και φιλοξενεί απόψεις και θέσεις από σημαντικούς ανθρώπους των γραμμάτων και των τεχνών.

-Το σάιτ σέβεται την άποψη των αναγνωστών και γι’ αυτό σε όλα τα άρθρα του, υπάρχει η δυνατότητα σχολιασμού από τους αναγνώστες ακόμα και ανώνυμα. Ωστόσο, το σάιτ προειδοποιεί ότι σχόλια με υβριστικό περιεχόμενο διαγράφονται. Αυτό εξασφαλίζει την ποιότητα του σάιτ και προωθεί έναν εποικοδομητικό διάλογο μεταξύ των αναγνωστών χωρίς την ανταλλαγή ύβρεων και προσβολών.

-Στο σάιτ μπορεί κανείς να διαβάσει επίσης και τα περιοδικά του «Βήματος» που κυκλοφορούν με την κυριακάτικη έκδοση, το «Βηmagazino» το «ΒΗΜΑgourmet» «ΒΗΜΑDECO» «ΒΗΜΑΜΕΝ» και άλλα. Πρόκειται για γνωστά περιοδικά που έχει αγαπήσει το αναγνωστικό κοινό, έγκριτα στα οποία δουλεύουν δημοσιογράφοι και ρεπόρτερ καταξιωμένοι.

-Ο σχεδιασμός του σάιτ είναι αρκετά προσεγμένος αλλά και λιτός, ώστε να μην προκαλεί σύγχυση στον αναγνώστη. Κάθε τομέας ειδήσεων (πολιτική, οικονομία κτλ) είναι σε ξεχωριστή κατηγορία, ώστε ο αναγνώστης να βρίσκει εύκολα αυτό που ψάχνει.

-Σε κάθε άρθρο υπάρχει η ημερομηνία καθώς και η ώρα που δημοσιεύθηκε.

-Υπάρχει πάντα ένας κατατοπιστικός τίτλος για το περιεχόμενο που έχει τα χαρακτηριστικά που έχει ενας σωστός δημοσιογραφικός τίτλος. Λιτός, κατανοητός, πιασάρικος αλλά όχι παραπλανητικός.

-Σε κάθε άρθρο υπάρχουν στην δεξιά πλευρά άρθρα από παρόμοια κατηγορία και ταξινομούνται ανάλογα με την αναγνωσιμότητα και τη δημοφιλία τους.

-Υπάρχει συνεπής χρήση του σχεδιασμού, των χρωμάτων, της τυπογραφίας και των περιηγητικών κουμπιών.

-Οι διαφημίσεις είναι λίγες και διακριτικές.

-Είναι πολύ εύκολα αναγνώσιμο σάιτ και απλό και δεν κουράζει καθόλου τον αναγνώστη σε αντίθεση με πολλά άλλα ειδησεογραφικά σάιτ.

-Από το σάιτ λείπουν σκανδαλοθηρικές ειδήσεις και ρεπορτάζ, δεν εκτίθεται ούτε σχολιάζεται η προσωπική ζωή των διασήμων.

-Το σάιτ φροντίζει να κάνει επιλογή των ειδήσεων που παρουσιάζει, ώστε να μην φορτώνει τον αναγνώστη με υπερπληθώρα ειδήσεων πολλές από τις οποίες μπορεί να είναι άχρηστες. Η επιλογή των σημαντικότερων ειδήσεων είναι άλλωστε ένα από τα βασικά χαρακτηριστικά της σωστής δημοσιογραφίας.

-Το vima.gr ανήκει στον πολύ γνωστό και ιστορικό δημοσιογραφικό οργανισμό Λαμπράκη.

-Το σάιτ έχει ταυτότητα, δηλαδή σε ποιον ανήκει, όρους χρήσης και δυνατότητα επικοινωνίας αλλά και διαφήμισης.

-Το σάιτ προειδοποιεί ότι το σύνολο του περιεχομένου και των υπηρεσιών του διατίθεται στους επισκέπτες αυστηρά για προσωπική χρήση και πως απαγορεύεται η χρήση ή επανεκπομπή του, σε οποιοδήποτε μέσο, μετά ή άνευ επεξεργασίας, χωρίς γραπτή άδεια του εκδότη.





Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου