Τρίτη, 8 Νοεμβρίου 2011

Ο ΣΤΕΦΑΝΟΣ ΚΑΙ Η ΡΑΦΑΕΛΑ ΔΙΑΒΑΖΟΥΝ "Κ" ΚΑΙ "GK"

-Γεια σου Ραφαελα!
-Γεια σου Στεφανε!
-Τι κανεις μικρη μου;
-Προσπαθω να μεινω ανεπηρεαστη απο τις ραγδαιες πολιτικες εξελιξεις και κυριως απο τον τροπο που τις παρουσιαζουν τα ΜΜΕ. Δε σε αφηνουν σε ησυχια...Εκει που ανοιξα να δω το "Πρωινο mou" ειδα Καμπουρακη και Οικονομεα.
-Κι εγω ειδα Παπαδακη διπλα στη Χρηστιδου και τον Φερεντινο. Φυσικα αυτος μιλουσε μονο.
-Αρα καλα λεγανε οτι οταν το απαιτει η περισταση θα πηγαινει ο Παπαδακης στη δικη τους ζωνη.
-Τα πρωινα περνανε κριση...Το αλλο το ειδες; Στο "TV Weekend" κανανε κανονικη πολιτικη εκπομπη ή μαλλον οικονομικη. Για ωρες μιλουσαν για την οικονομικη κριση...
-Πως καταντησε ετσι η μεσημεριανη ζωνη...Που βαδιζουμε Στεφανε; Τι πραγματα ειναι αυτα;
-Ρωτα κανενα φιλοσοφο. Ρωτα τη Φαιη Σκορδα που εχει σπουδασει Φιλοσοφια του θεαματος.
-Ναι, αυτο θα κανω. Για πες, τι διαβασες;
-Διαβασα το "Κ" της Καθημερινης με εξωφυλλο τον Τεντεν.
-Απογοητευτηκα που θα ειναι σε κινουμενα σχεδια. Περιμενα οτι θα ειναι με πραγματικους ηθοποιους.
-Σε παρακαλω, μην κλαις. Εξαλλου, υπαρχει ταινια Τεντεν με ηθοποιους και θα σου πω μετα γι' αυτην. Ξεκιναω με τη στηλη της Αννας Γριμανη που ρωταει τον Γιωργο Γιαννακακη που ειναι αναπληρωτης καθηγητης στο ΙΤ Πανεπιστημιο της Κοπεγχαγης, διευθυντης του Τομεα Τεχνητης Νοημοσυνης του Ερευνητικου Κεντρου Παιγνιων Υπολογιστη και μελος της Επιτροπης Ευρωπαικων Ερευνητικων Προγραμματων του υπουργειου Επιστημων, Τεχνολογιας και Καινοτομιας της Δανιας...ουφ...ρωταει αυτον λοιπον το γνωστο, αν η ελληνικοτητα ειναι αισθημα ή συνειδηση και απαντα : "Και τα δυο ζουν βαθια μεσα στην ψυχη του καθε Ελληνα. Η διασταση τους επηρεαζεται αμεσα, μεταξυ αλλων, απο το περιβαλλον, το πνευματικο υποβαθρο και την ηλικια". Επισης, τον ρωταει πως φανταζεται τον Ελληνα της μετα την κριση εποχης και απαντα : "Ειναι δοκιμασμενος στις κρισεις και εχει αποδειξει οτι βγαινει απο αυτες πιο δυνατος, συνειδητοποιημενος και ηθικα πιο κατασταλαγμενος. Ευχομαι και ελπιζω να ωριμασουμε, να επαναπροσδιορισουμε αρχες και νοοτροπιες, και να επικεντρωθουμε στις βασικες αρχες που διεπουν μια αξιοκρατικη και ευημερουσα κοινωνια".
-Λογια του αερα...
-Οπως σου ειπα πριν υπαρχει ταινια Τεντεν με ηθοποιους. Ο Τεντεν ηταν ο Ζαν Πιερ Ταμπλο και επαιξε στην ταινια "Ο Τεντεν και το Χρυσομαλλο Δερας" το 1961 που διαδραματιζεται στην Ελλαδα και την Τουρκια κι εχει στο καστ του τον Δημο Σταρενιο και τη Δορα Στρατου, οπως διαβαζω στο περιοδικο.
-Για δες...Να τη δουμε την ταινια. Οφειλουμε. Το οφειλουμε στον εαυτο μας.
-Διαβασα και συνεντευξη του σκηνοθετη της νεας ταινιας Τεντεν, του Στιβεν Σπιλμπεργκ. Δεν την εδωσε στο "Κ" αλλα στο "Interview People" και το "Κ" τη μετεφρασε. Τον ρωτησαν τη γνωμη του για το 3D και να τι ειπε : "Εχω εντονα συναισθηματα γι' αυτο το μεσο. Δεν νομιζω, βεβαια, οτι ταιριαζει σε καθε ταινια. Ενα φιλμ που επωφεληθηκε τα μαλα απο το τρισδιαστατο ειναι το "Transformers 3", η τελευταια ταινια στην οποια εκανα την παραγωγη - το 70% ηταν σε 3D. Αλλα, παρτε τον Ντειβιντ Λιν, για παραδειγμα. Φυσικα και θα μου αρεσε πολυ να δω τον "Λορενς της Αραβιας" σε 3D, αλλα δεν θα ηθελα ποτε να δω τη "Συντομη συναντηση" σε 3D. Υπαρχουν καποιες ταινιες στις οποιες αυτος ο τροπος κινηματογραφησης δινει βαθος στην εμπειρια. Και αλλες, απο τις οποιες το 3D αφαιρει την οικειοτητα απο την εμπειρια".
-Μαλιστα.
-Διαβασα για το Αμερικανικο Σχολειο ACS, την υπαρξη του οποιου δεν ηξερα...
-Στην Ελλαδα βρισκεται;
-Ναι. Το σχολειο αυτο εφαρμοζει μοντελο δανεισμου και επαναχρησιμοποιησης των σχολικων βιβλιων. Και θα σου εξηγηση τι ειναι αυτο : Ο μαθητης καταχωριζεται ηλεκτρονικα σε ενα συστημα που καταγραφει με ποσα βιβλια ειναι χρεωμενος. Στην αρχη της χρονιας επιβαρυνεται αναλογα με την ταξη του ενα ποσο της ταξεως των 150-170 ευρω, ομως οχι μονο για τα σχολικα βιβλια, αλλα και για ολα οσα θα χρειαστει στη διαρκεια της χρονιας απο τη βιβλιοθηκη. Υποχρεωση του ειναι να επιστρεψει τα σχολικα συγγραματα τον Ιουνιο κι αν καποιος τα χασει ή τα φερει κατεστραμμενα, πληρωνει την αξια του βιβλιου. Στο ιδιο ρεπορταζ διαβαζω τη γνωμη μιας μαθητριας στο 2ο Λυκειο Γερακα για τα σχολικα βιβλια : "Συνηθως ειναι ενα τελειως κακογραμμενο βιβλιο με δυσνοητες πληροφοριες. Δεν απευθυνεται σε ολοκληρωμενους ανθρωπους, αλλα σε μηχανες. Στοχος δεν ειναι να το κατανοησουμε, αλλα να το αναπαραγαγουμε. Αυτη η παπαγαλιστικη διαδικασια, το γρηγορο και ανουσιο περασμα της υλης φταιει που ο μαθητης δεν επεξεργαζεται το βιβλιο, δεν δενεται μαζι του και συνεπως δεν το σεβεται. Μετα το τελος των εξετασεων τα περισσοτερα βιβλια βρισκονται σε χειριστη κατασταση και τα πεταμε. Κι εγω τα πεταω. Ολα πλην των μαθηματων κατευθυνσης".
-Δεν εχει αδικο αν και υπερβαλει λιγο. Καμια φορα εξαρταται απο εμας πως θα χρησιμοποιησουμε και πως θα αξιοποιησουμε κατι κι ας μην εχει αυτο την ιδανικη μορφη. Παντως, κι εγω πετουσα παντα τα σχολικα μου βιβλια.
-Κι εγω. Μου εφευγε ενα βαρος πετωντας τα. Αυτα λοιπον. Εσυ τι διαβασες;
-Πηρα κι εγω την "Καθημερινη" και διαβασα το GK. Το Athens Daily Secret το ξερεις;
-Οχι.
-Ειναι ενα σαιτ που αποκαλυπτει καθε μερα και απο ενα μυστικο της Αθηνας, αλλα και 11 αλλων πολεων σε ολο τον κοσμο. Ο Νικος Κακαβουλης, συνιδρυτης και CEO του σαιτ αυτου μιλαει στο περιοδικο και εξηγει τι ειναι : Ειναι ενας οδηγος πολης που σου αποκαλυπτει καθε μερα και ενα μυστικο. Τα μελη, που εγγραφονται δωρεαν, λαμβανουν στο e-mail τους πληροφοριες για γεγονοτα, καταστηματα και εκδηλωσεις οπου υπαρχει παντα μια μυστικη πλευρα. Ειτε κατι που δεν εχεις ακουσει ποτε, οπως ενα μπαρ χωρις πινακιδα, ειτε οτι σε ενα γνωστο εστιατοριο εχουν ενα δευτερο κρυφο μενου που στο δινουν μονο αμα το ζητησεις. Μυστικα που εχουν καινουργια πληροφορια και αξια".
-Πολυ ωραια. Να γινουμε κι εμεις μελη.
-Ο ιδιος απανταει στο τι θα συμβουλευε εναν νεο που σκεφτεται την επιχειρηματικοτητα και λεει : "Να αφησεις μια πραγματικοτητα που δεν σε ικανοποιει και να κανεις αυτο που παντα ηθελες. Γιατι να κανεις πραξη το οραμα καποιου αλλου και οχι το δικο σου; Επισης, να ζητας συμβουλες απο εκεινους που εχουν φτασει στο σημειο οπου θελεις να φτασεις κι εσυ. Πες τους απλως : "Εχω καποιες ιδεες και θα εκτιμουσα πολυ τις συμβουλες σας". Οσες φορες εχω προσεγγισει επιχειρηματιες ακομα και μεγαλους CEOs εδω στην Αμερικη, ποτε δεν μου εχουν πει οχι". Επισης, απαντα στην ερωτηση αν ειναι καλη περιοδος να ξεκινησει κανεις κατι στην Ελλαδα : "Ναι. Εξαφανιστηκε η κρατικοδιαιτη επιχειρηματικοτητα, ολοι αυτοι που συντηρουνταν και σκοτωναν τον υγιη ανταγωνισμο δεν ζουν πια. Ποτε θα υπαρξει καλυτερη ευκαιρια; Ειναι λαθος να περιμενεις την ευημερια για να βγαλεις χρηματα. Οσοι πλουτιζουν σε εποχες ευημεριας ειναι οι πρωτοι που τα χανουν ολα μολις ερχεται η κριση".
-Πολυ σωστα τα λεει.
-Να σου πω και για τον Λορενς Μ. Χαρτμαν, εναν Ολλανδο που αφησε την καριερα του στην Ολλανδια για να ασχοληθει με το μεγαλο του παθος, το κρασι, το οποιο τελικα τον οδηγησε στο Αμυνταιο. Εκει δημιουργησε ενα μικρο, προτυπο οινοποιειο, οπως διαβαζω στο περιοδικο, το οποιο παραγει κρασι με εναν μοναδικο τροπο : διχως αντλιες και φιλτρα, ακολουθει τη φυσικη ροη και με τη δυναμη της βαρυτητας ο μουστος φτανει στα βαρελια για τη ζυμωση.
-Και γιατι ηρθε στην Ελλαδα και γιατι επελεξε το Αμυνταιο;
-Ετυχε να δοκιμασει ενα κρασι απο την ποικιλια Ξινομαυρο και του αρεσε πολυ. Το βρηκε πολυ ιδιαιτερο και ξεχωριστο. Ετσι πηγε στο Αμυνταιο, του αρεσε το μερος και οι ανθρωποι και αποφασισε να μεινει εκει και να ασχοληθει με αυτο που αγαπα.
-Μπραβο του!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου