Αρχισε λοιπον η τηλεοπτικη σεζον, μια σεζον στην οποια τα καναλια εχουν επενδυσει πολυ σε ενα νεο προιον, που ειναι η τηλεμαγειρικη.Οχι ομως πλεον σαν ενοτητα στις πρωινες εκπομπες, ουτε σαν εκπομπη που παρουσιαζονται συνταγες και εκτελουνται.Αυτη τη φορα εχουν τη μορφη διαγωνισμου, εχουν στοιχεια ριαλιτι, λαμπερους παρουσιαστες που δεν εχουν σχεση με τη μαγερικη, επιδοξους ερασιτεχνες μαγειρες που θελουν να γινουν καταξιωμενοι σεφ ή που απλα θελουν να δειξουν τις μαγειρικες τους ικανοτητες σε διασημους σεφ αλλα και στο τηλεοπτικο κοινο.Η μαγειρικη εγινε show της tv και συνεπως εγινε μοδα.Οχι ομως η ιδια η μαγειρικη, αλλα το περιτυλιγμα της.
Γιατι ομως αυτη η στροφη των καναλιων σε αυτο το ειδος; Γιατι το κοινο παρακολουθει αυτες τις εκπομπες και τους χαριζει υψηλα νουμερα τηλεθεασης; Τι ενδιαφερον βρισκει ο μεσος τηλεθεατης σε μαγειρικες πολυ μακρυα απο τη δικη του πραγματικοτητα;
Η ψυχολογος Ανιτα Μαρκογλου, δινει απαντησεις σε αυτα τα ερωτηματα, μεσα απο το περιοδικο psychologies greek edition.
Η κ.Μαρκογλου συνδεει αυτη την μοδα της τηλεμαγειρικης με την παρουσα οικονομικη κριση που βιωνουμε.Εννοει δηλαδη οτι ο κοσμος καθεται περισσοτερο σπιτι, καλει φιλους και μαγειρευουν ολοι μαζι, δοκιμαζωντας νεα πραγματα, που η συγχρονη κουζινα μας προσφερει.Παυει λοιπον να ειναι υποθεση της νοικοκυρας μονο και επεκτεινεται σε μεγαλο ηλικιακο φασμα.
Γιατι ομως να παρακολουθουμε το πιατο που ετοιμαζει ο καθε επιδοξος σεφ, αφου ουτε να το μυρισουμε μπορουμε, ουτε να το φαμε; Η ψυχολογος απαντα, οτι ταυτιζομαστε με αυτον που κρινει το πιατο, δηλαδη τον chef-κριτη, οτι βρισκουμε με τις εκπομπες αυτες τα φαγητα που μας αρεσουν, και με την ασφαλεια οτι δεν κρινομαστε, οπως αυτοι στην τηλεοραση απο τους αυστηρους κριτες, νιωθουμε ελευθεροι να κανουμε ο,τι θελουμε στην κουζινα.Το πολυ να γινουμε ρεζιλι στους φιλους μας...
Βεβαια, η κυρια Μαρκογλου δε μας ειπε, πως γινεται στους τηλεθεατες των εκπομπων αυτων, ενα μεγαλο ποσοστο, να ειναι αυτο που δεν εχει να φαει...ειναι η τηλεοραση (και) στην περιπτωση αυτη η... απολαυση του ανεφικτου; Ο πεινασμενος καρβελια ονειρευεται, αλλα οταν τα βλεπει στη μικρη οθονη, τι κανει;
Γιατι ομως αυτη η στροφη των καναλιων σε αυτο το ειδος; Γιατι το κοινο παρακολουθει αυτες τις εκπομπες και τους χαριζει υψηλα νουμερα τηλεθεασης; Τι ενδιαφερον βρισκει ο μεσος τηλεθεατης σε μαγειρικες πολυ μακρυα απο τη δικη του πραγματικοτητα;
Η ψυχολογος Ανιτα Μαρκογλου, δινει απαντησεις σε αυτα τα ερωτηματα, μεσα απο το περιοδικο psychologies greek edition.
Η κ.Μαρκογλου συνδεει αυτη την μοδα της τηλεμαγειρικης με την παρουσα οικονομικη κριση που βιωνουμε.Εννοει δηλαδη οτι ο κοσμος καθεται περισσοτερο σπιτι, καλει φιλους και μαγειρευουν ολοι μαζι, δοκιμαζωντας νεα πραγματα, που η συγχρονη κουζινα μας προσφερει.Παυει λοιπον να ειναι υποθεση της νοικοκυρας μονο και επεκτεινεται σε μεγαλο ηλικιακο φασμα.
Γιατι ομως να παρακολουθουμε το πιατο που ετοιμαζει ο καθε επιδοξος σεφ, αφου ουτε να το μυρισουμε μπορουμε, ουτε να το φαμε; Η ψυχολογος απαντα, οτι ταυτιζομαστε με αυτον που κρινει το πιατο, δηλαδη τον chef-κριτη, οτι βρισκουμε με τις εκπομπες αυτες τα φαγητα που μας αρεσουν, και με την ασφαλεια οτι δεν κρινομαστε, οπως αυτοι στην τηλεοραση απο τους αυστηρους κριτες, νιωθουμε ελευθεροι να κανουμε ο,τι θελουμε στην κουζινα.Το πολυ να γινουμε ρεζιλι στους φιλους μας...
Βεβαια, η κυρια Μαρκογλου δε μας ειπε, πως γινεται στους τηλεθεατες των εκπομπων αυτων, ενα μεγαλο ποσοστο, να ειναι αυτο που δεν εχει να φαει...ειναι η τηλεοραση (και) στην περιπτωση αυτη η... απολαυση του ανεφικτου; Ο πεινασμενος καρβελια ονειρευεται, αλλα οταν τα βλεπει στη μικρη οθονη, τι κανει;
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου