Υπαρχει μια θεωρια για την προπαγανδα οτι στηριζεται στην επαναληψη θεσεων και μηνυματων και χαρακτηριστικο παραδειγμα ειναι η εικονα των τηλεοπτικων ειδησεων, στα οποια γινεται επαναληψη οχι μονο των ειδησεογραφικων θεματων αλλα και των ερμηνειων και των αναλυσεων επι αυτων.
Η ενημερωση συνδυαζεται επικοινωνιακα με την παρατεταμενη συζητηση επι μιας ειδησης σε ενα δελτιο ειδησεων, την επαναληψη ολων αυτων στις επομενες ενημερωτικες πρωινες εκπομπες και στα δελτια ειδησεων, την επαναληψη της ιδιας ειδησης στο επομενο δελτιο ειδησεων, διχως απαραιτητα να εχει προστεθει μια νεα πληροφορια που να συναδει με το στοιχειο της ενημερωσης.
Η ενασχοληση των μιντια με την lady gaga που ηρθε για συναυλια στη χωρα μας ειναι κατα καποιο τροπο προπαγανδα, που μαλιστα πετυχε το σκοπο της. Να μαζευτει πολυς κοσμος στο ΟΑΚΑ, να γινει παρα πολυ φασαρια και συζητηση, να ασχολουνται ολα τα καναλια και ο Τυπος μαζι της και αυτη να γινει ακομα πιο δημοφιλης και πλουσια. Και μαζι με αυτην να πλουτισουν και ολοι οσοι την περιτρυγιριζουν, αφου το φαινομενο gaga ειναι μια μεγαλη μπιζνα. Και βεβαια, και τα καναλια δεν εχασαν απο ολο αυτο, αφου αυξησαν την τηλεθεαση τους και τα σαιτ την επισκεψιμοτητα τους. Οι μεγαλυτεροι ηλικιας ανθρωποι εμαθαν για την lady gaga απο τις εφημεριδες.
Εκτος απο την προπαγανδα που ασκουν τα μιντια ή που ασκουν οι επικοινωνιακοι συμβουλοι της γκαγκα μεσω των μιντια, υπαρχει και η "ενημερωδιασκέδαση" (infotainment) η οποια εχει εισχωρησει για τα καλα στη φιλοσοφια των μιντια και ειδικα της τηλεορασης. Ετσι και τα "σοβαρα" κεντρικα δελτια ειδησεων δεν απεφυγαν να αναφερθουν στο "καλλιτεχνικο γεγονος της χρονιας", να δειξουν πλανα με την ημιγυμνη γκαγκα ντυμενη Αφροδιτη του Μποτιτσελι και να κανουν εκτενη αφιερωματα για τη ζωη και το εργο της. Οταν σε ολα ανεξαιρετως τα μεσα παιζει η γκαγκα, τοτε μαθαινουν γι' αυτην και αυτοι που δεν ασχολουνται καθολου με το star system (πχ οι παππουδες μας), και πολυ περισσοτεροι αποφασιζουν να πανε στη συναυλια της (και οχι μονο οι φαν της), επειδη εχει γινει τοση διαφημιση και "πλυση εγκεφαλου" ("προβατα" τους χαρακτηριζουν καποιοι) που φαινεται σαν το απολυτο must. Κι αν δεν πας, θα εισαι "ανθρωπος των σπηλαιων" και αυτο μονο η Αννιτα Πανια δε φοβαται να το παραδεχτει.Η προπαγανδα και το τεραστιο promotion, αλλωστε, εγινε πολυ καιρο πριν, με την τεραστια διαφημιστικη καμπανια για τη συναυλια της που εγινε σε ολα τα μεσα. Αν εχεις τα λεφτα της γκαγκα, ειναι επομενο να κανεις τετοια μεγαλη προωθηση και να σε διαφημιζει η cosmote απο το πρωι ως το βραδυ.
Τα καναλια ηξεραν καλα, οτι η αφιξη της γκαγκα στην Ελλαδα, θα ηταν ενα θεμα με μεγαλη αξια "πωλησης", και το οποιο μπορει να προβληθει με επικοινωνιακους εμπορικους ορους. Και οταν το ενα καναλι που παιζει ολη μερα τη γκαγκα κανει τηλεθεαση ή οταν τα σαιτ αυξανουν τα views δειχνοντας τη γκαγκα, τοτε και τα αλλα καναλια και σαιτ αισθανονται υποχρεωμενα να ακολουθησουν την ιδια πορεια. Το οτι ολα τα μιντια παιζουν τη γκαγκα ολη τη μερα, δεν καθιστα την ειδηση της συναυλιας της στην Αθηνα πολυ σημαντικη. Η κοινη θεματολογια των Μεσων προκυπτει απο την αντιληψη των διευθυντων τους οτι δεν πρεπει να υπολειπονται των συναδελφων τους, γιατι ενδεχομενως θα διατρεξει τον κινδυνο να υπονομευσει την εμπορικη επιτυχια του μεσου στο οποιο εργαζεται αλλα και την αξιοπιστια του ως μεσου ενημερωσης, κατι το οποιο μεταφραζεται σε οικονομικο οφελος και διαφημιστικα εσοδα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου