Απολαυστικά τα κείμενα του Γιώργου Μπάκα στο Soul. Στο τεύχος 72 καταπιάνεται με τις φυλές του facebook και όπως πάντα είναι καυστικός και κατά τη γνώμη μου πολύ σωστός. Τα κείμενα του Μπάκα μπορούν να αποτελούν βοήθημα ή έναυσμα για κοινωνιολογική μελέτη. Το ενδιαφέρον με το facebook είναι ότι πολλοί δε βγάζουμε απλά τον εαυτό μας εκεί, αλλά αυτό που θα θέλαμε να είμαστε, αυτό που θα μπορούσαμε να είμαστε, αυτό που αν δεν ήταν το facebook δε θα ήμασταν, αυτό που μας ωθεί το facebook να γίνουμε. Με απλά λόγια, δεν είμαστε απλά ο εαυτός μας στο facebook και τίποτα παραπάνω. Βέβαια, κανείς δε μπορεί να πάει πολύ μακρυά από τον εαυτό του, ακόμα κι αν το επιδιώξει...
Η CLUB WOMAN
Διαβάστε το άρθρο. Έχει γέλιο και πολύ ενδιαφέρον. Αξίζει!
Το άρθρο με ενέπνευσε να γράψω και εγώ για φυλές που έχω εντοπίσει στο δημοφιλές μέσο κοινωνικής δικτύωσης. Ιδού :
Η CLUB WOMAN
Είναι 20 στα 25 αλλά ξεκίνησε το clubbing στην Α Λυκείου. Στην τρίτη γυμνασίου ήταν έξαλλη με τους γονείς της που δεν την άφηναν να πάει στην χοροεσπερίδα που πήγαιναν όλες οι φίλες της και δεν έβλεπε τη στιγμή που θα πήγαινε και εκείνη για να περάσει τέλειαααααααα. Οι γονείς της της υποσχέθηκαν πως θα την αφήσουν να πάει του χρόνου εφόσον έπαιρνε καλούς βαθμούς. Έτσι πέρασε την πιο βασανιστική χρονιά της ζωής της, έκανε ιδιαίτερα και φροντιστήριο και τελικά πήρε ένα 16. Έτσι στην πρώτη χοροεσπερίδα της χρονιάς επιτέλους ήταν παρούσα και από τότε δεν υπάρχει Σάββατο που να μην πηγαίνει σε club. Όταν έγινε φοιτήτρια πήγαινε όχι μόνο Σάββατα, αλλά από Πέμπτη μέχρι Κυριακή. Ευτυχώς τα κλαμπ δεν είναι σαν τα μπουζούκια που λειτουργούν 1 και 2 μέρες μόνο τη βδομάδα. Το κακό είναι ότι όταν ήταν μαθήτρια και μέχρι το 4ο έτος της σχολής της (άσχετα αν αυτή είχε μείνει ακόμα στο πρώτο) δεν υπήρχε το facebook. Και τότε το 2008 έγινε το θαύμα! Το μέσο κοινωνικής δικτύωσης που θα άλλαζε τη ζωή της. Δεν είχε ιδέα από υπολογιστές και τεχνολογία αλλά το facebook έγινε γρήγορα κάτι σαν δεύτερο σπίτι της. Με το που ανέβασε τις πρώτες φωτογραφίες από την έξοδο της στο W και αφού πήρε τα πρώτα like (αναπόσπαστο πλέον κομμάτι της καθημερινότητας της) ήταν όπως όταν έφαγε πρώτη φορά pringles (once you pop you can't stop). Επιτέλους η ζωή της απέκτησε νόημα! Εν έτει 2013 λοιπόν η club woman έχει ανεβάσει τουλάχιστον 3.581 φωτογραφίες με εκείνη και τις φίλες της και τις γνωστές της και τον γκόμενο της και τους πρώην της και διάσημες περσόνες της σόουμπιζ σε όλα τα hot clubs της πόλης. Πάντα χαμογελαστή για να δείχνει ότι περνάει τέλεια. Όχι πως δεν περνάει. Άλλα το ότι θα ανεβάσει τις φωτογραφίες στο facebook που θα τις δουν οι 4.999 φίλοι της, της δίνει ένα ισχυρό κίνητρο (παίζει να είναι και το μόνο) για να χαμογελά στο φακό με φόντο το glamorous club και δίπλα σε όμορφες παρουσίες, αγόρια και κορίτσια, χωρίς να την νοιάζει αν ανταλλάζουν καλημέρα. Όσο πιο πολλοί τόσο το καλύτερο. Φυσικά τώρα που είναι Καλοκαίρι θα ανεβάζει φωτογραφίες με εκείνη (με καυτό μαγιό) με τις φίλες της, το γκόμενο κτλ σε όλες τις καυτές παραλίες από όλα τα νησιά της Ελλάδος. Τι καλύτερο από το να είσαι όλη μέρα στην παραλία και το βραδάκι κλαμπ; Να είναι καλά τα smart-phones...Σώζουν ζωές!
Ο ΑΓΝΩΣΤΟΣ ΑΛΛΑ ΣΠΟΥΔΑΙΟΣ ΤΡΑΓΟΥΔΙΣΤΗΣ
Στην εποχή που η δισκογραφία δεν αργοπεθαίνει αλλά της έχουμε κάνει και την κηδεία, ευτυχώς υπάρχει το facebook για να αναδεικνύει τα νέα μουσικά ταλέντα. Ή μάλλον ευτυχώς υπάρχει το facebook για να δείχνουν τα μουσικά ταλέντα τη δουλειά τους στους 5.000 φίλους τους που προστέθηκαν με έξυπνο μάρκετινγκ που εφηύρε το ίδιο το μουσικό ταλέντο. Δεχόμαστε τους πάντες που μας κάνουν αίτημα φιλίας, τους μιλάμε ευγενικά και τους ζητάμε να ακούσουν το νέο μας τραγούδι, τους στίχους του οποίου γράψαμε οι ίδιοι, για να μας πουν τη γνώμη τους. Στον τοίχο μας ποστάρουμε ΜΟΝΟ τα τραγούδια μας και ανά βδομάδα τα ξαναποστάρουμε γιατί η επανάληψη μήτηρ μαθήσεως. Επίσης, γράφουμε κάθε μέρα "καλήμερα" και "καλό βράδυ" συνοδευόμενα από μια σοφία του τύπου "η ζωή είναι στιγμές ζήσε τις" και με πάντα κολακευτικά λόγια για τους "φίλους" μας, όπως πχ "πολυαγαπημένοι μου φίλοι". Όσο για τις φωτογραφίες, δείχνουμε ΟΛΑ μας τα live, τις φωτογραφήσεις που μας έκανε ένας φίλος ερασιτέχνης φωτογράφος, και φυσικά φωτογραφίες με τους θαυμαστές μας. Ο "άγνωστος αλλά σπουδαίος τραγουδιστής-καλλιτέχνης" θεωρεί ότι σημασία δεν έχει το μέσο αλλά το ταλέντο, και ότι τα πραγματικά ταλέντα δεν αναγνωρίζονται από τα παραδοσιακά και κατεστημένα ΜΜΕ, αλλά πάντα ευελπιστεί να τον εντοπίσει κάποια δισκογραφική, από αυτές που είναι ένα βήμα πριν τον τάφο, και να τον παίξει το "Μελωδία" και να τον καλέσει και η Πόπη Τσαπανίδου.
Ο ΜΑΝΙΑΚΟΣ ΜΕ ΤΗΝ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
Το ιντερνετικό αυτό ανθρώπινο είδος συναντάται περισσότερο στο twitter αλλά δε λείπει και από το facebook. Έκανε ροζ dvd η Τζούλια; Έκλεισε η ΕΡΤ; Βγήκε πρώτο κόμμα η ΝΔ; Βγήκε έκτη η Ελλάδα στην Eurovision; Χαστούκισε ο Κασιδιάρης την Κανέλλη; Γλίστρησε η Πάολα στη σκηνή; Όλα αυτά τα μεγάλα γεγονότα αλλά και μικρότερα, αρκεί να είναι hot και talk of the town, τα σχολιάζει με τον μοναδικό του τρόπο που δεν ξεπερνά τους 140 χαρακτήρες ο "μανιακός με την επικαιρότητα" μαζεύοντας like και ανεβάζοντας την αυτοπεποίθηση του. Ανεβάζει βίντεο πολυπαιγμένα ή σχεδόν άγνωστα αρκεί να έχουν θέμα με το καυτό trend. Βέβαια κάτι γεγονότα με κάτι "Σκουριές" και διάφορα Κυπριακά ή Τουρκικά (εκτός αν είναι ο Σουλεϊμάν που πήγε στις πορείες με τη Σεχραζάτ) δεν τα σχολιάζει, γιατί δεν τα πολυκαταλαβαίνει, αλλά μην το πείτε παραέξω. Σημασία έχει να φαίνεται ότι είναι "μέσα σε όλα" άσχετα ποια είναι αυτά τα όλα.
Ο ΥΠΟΨΗΦΙΟΣ ΠΡΟΕΔΡΟΣ (ΤΗΣ ΟΝΝΕΔ)
Είναι σοβαρός, είναι πάντα με πουκάμισο ή και γραβάτα, είναι μαχητικός, είναι διεκδικητικός, είναι οραματιστής, είναι δυναμικός και είναι πάνω απ' όλα υποψήφιος πρόεδρος της ΟΝΝΕΔ ή άλλης φοιτητικής παράταξης/νεανικού πολιτικού σχηματισμού. Σε προεκλογικές περιόδους το προφίλ του είναι πιο ενεργό από ποτέ. Βίντεο με ομιλίες του, ευχαριστίες, δηλώσεις που σπάνε κόκκαλα, πολιτικά τσιτάτα, χειρότερα και από αυτά των «επαγγελματίων πολιτικών» και πάμπολλες φωτογραφίες από τις ομιλίες του. Όταν γίνεται πια πρόεδρος, και αφού ευχαριστήσει όλους όσους τον ανέδειξαν, μέσω facebook, τονίζοντας ότι από σήμερα η χώρα αλλάζει σελίδα και κοιτάει με αισιοδοξία το μέλλον (ούτε πρωθυπουργός να 'τανε), το προφίλ του παύει να είναι ενεργό. Αλλά φυσικά ο λόγος είναι σαφής. Ο νέος πρόεδρος έχει πολύ δουλειά και δεν έχει χρόνο πια να ασχολείται με το facebook.
Η ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΗ ΦΥΣΙΟΓΝΩΜΙΑ
Μπορεί να είναι φοιτητής/τρια οικονομικών, μπορεί να είναι λογιστής ή λογίστρια, μπορεί να είναι οδοκαθαριστής, μπορεί να ειναι μασέρ, κομμωτής ή κομμώτρια, αλλά πάνω απ' όλα είναι μια καλλιτεχνική ανήσυχη φυσιογνωμία. Στο facebook μπόρεσε να αναδείξει το ταλέντο του/της στη ζωγραφική, τη σκηνοθεσία, το τραγούδι, τη φωτογραφία, το ταλέντο αυτό που δεν μπόρεσε να κάνει επάγγελμα, γιατί στάθηκαν εμπόδιο οι γονείς του, το σύστημα, οι πανελλαδικές, η χώρα στην οποία οι καλλιτέχνες πεινάνε και έτσι καλύτερα να κάνεις μια συμβατική δουλειά και να έχεις την τέχνη για χόμπι. Στον τοίχο του/της ανεβάζει φωτογραφίες/βίντεο/σκίτσα/τραγούδια δικής του αποκλειστικής δημιουργιας αλλά και έργα καλλιτεχνών που θαυμάζει. Πριν το facebook είχε το μπλογκ αλλά εκεί δεν έβλεπε κανείς τα αριστουργήματα του. Τώρα στο facebook τα βλέπουν 5-6 άτομα. Επιτέλους δικαιώθηκε! Αλλά και κανείς να μην τα βλέπει και κανείς να μην πατάει like, τι σημασία έχει; Η μάζα δε μπορεί να εκτιμήσει την αληθινή τέχνη. Η αληθινή τέχνη είναι για λίγους. Ή και για κανέναν.
Ο ΓΑΜΙΑΣ ΤΗΣ ΓΕΙΤΟΝΙΑΣ
Έχει φώτο προφίλ τον εαυτό του είτε Καλοκαίρι είναι είτε Χειμώνας, να φοράει μαγιό και γυαλιά ηλίου και να φαίνονται οι κοιλιακοί του. Άλμπουμ με φωτογραφίες από παραλίες, να πίνει φραπέ, να αράζει στο στρώμα, να παίζει ρακέτες, να κάνει βουτιές. Τα πάντα αρκεί να φαίνονται οι κοιλιακοί. Φώτο με τα φιλαράκια του σε όλα τα κλαμπ. Φώτο με τον ίδιο να κάνει διάφορες καγκουριές στο στρατό. Φώτο με τον ίδιο να παίζει μπάλα. Όλα αυτά που δείχνουν τι γαμάτος είναι. Και το κυριότερο; Φώτο με ωραίες γυναίκες, ημίγυμνες ή εντελώς γυμνές, ατάκες γραμμένες σε τοίχους του στυλ "ό,τι ρούχα και να φοράς εγώ θα σε φαντάζομαι πάντα γυμνή", μουσικά βίντεο με ωραίες γυναίκες με μαγιό, ατάκες για το άλλο φύλο, κομπλιμέντα για το άλλο φύλο, σεξουαλικά υπονοούμενα, δηλώσεις για τις πρώην, γνωστοποίηση του τι παίζει σε αυτή τη φάση (πάντα παίζει κάτι), ενημέρωση για το ποια γ***** χθες, ποια θέλει να γ*****, και ποια γ**** μόνο στη φαντασία του. Μην παραξενευτείτε αν μάθετε ότι ο συγκεκριμένος έχει να κάνει σεξ πάνω από χρόνο και οι γκόμενες δεν του κάθονται γιατί τον θεωρούν πολύ ανώριμο και επιπόλαιο.
Ο ΜΟΥΣΙΚΟΦΙΛΟΣ
Είναι τρελαμένος με τη μουσική, η μουσική είναι τα πάντα γι' αυτόν, στα ενδιαφέροντα του πάντα βάζει πρώτη τη μουσική. Όχι, δεν είναι τραγουδιστής, ούτε συνθέτης, ούτε παίζει ντραμς σε κάποιο γκρουπ. Ούτε δάσκαλος φωνητικής, ούτε διδάσκει μουσική σε σχολεία. Απλά του αρέσει η μουσική. Και γι' αυτό ανεβάζει συνεχώς μουσικά βίντεο από το youtube στο προφίλ του. Mainstream μεν αλλα μονό ποιοτικά δε. Τύπου Lana Del Rey ας πούμε. Είναι τέτοια η συχνότητα των βίντεο που ανεβάζει που το προφίλ του είναι κάτι σαν μουσικός σταθμός. Ακούς όλες τις νέες επιτυχίες μαζί, χωρίς διακοπή για διαφημίσεις...Για διάλειμμα, ποστάρει μουσικά νέα από το tralala.gr. Είναι ο πρώτος που διέδωσε στο facebook ότι η Λάνα έρχεται για συναυλία στην Ελλάδα και από τότε κάθε μέρα μετράει τις μέρες ανάποδα στον τοίχο του.
Ο ΟΜΟΦΥΛΟΦΙΛΟΣ
Είναι γκέι και αυτό είναι κάτι που τον χαρακτηρίζει ή τουλάχιστον χαρακτηρίζει απόλυτα το προφίλ του. Κάποιοι είναι δηλωμένοι και δεν έχουν κανένα πρόβλημα να τα εκθέσουν δημόσια όλα. Αληθινό όνομα, αληθινές φωτογραφίες, όλα τα στοιχεία αληθινά. Μάλιστα, κάποιοι δε διστάζουν να βγάλουν φωτογραφία με το αγόρι τους να φιλιούνται. Περισσότεροι, όμως, είναι αυτοί που δε βάζουν αληθινό όνομα ή βάζουν ένα ψευδώνυμο του τύπου "καυτό αγοράκι" και γεμίζουν το προφίλ με φωτογραφίες από μοντέλα, ηθοποιούς και τραγουδιστές ημίγυμνους ή γυμνούς. Πολλά από αυτά τα προφίλ φτιάχνονται αποκλειστικά με σκοπό τη γνωριμία με άντρες. Γι' αυτό ο χρήστης γράφει στις πληροφορίες του τι ψάχνει, ενώ είναι εγγεγραμμένος σε πολλά γκρουπ για γκέι γνωριμίες. Είναι φαν σε σελίδες για την Άννα Βίσση, τη Δέσποινα Βανδή, τον Κώστα Μαρτάκη και πατάει like σε φώτο ατόμων του ιδίου φύλου, με προτίμηση στις xxx.
Ο ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΑΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΟΣ
Το προφίλ στο facebook για τον επαγγελματία φωτογράφο είναι κάτι σαν portfolio. Βασικά, δεν είναι κάτι σαν portfolio, είναι portfolio, αφού εκεί μπορεί να ανεβάσει όλες του τις φωτογραφίες, τις οποίες μπορούν να δουν εύκολα όλοι οι φίλοι και γνωστοί ή οποίος άλλος, και το κυριότερο το να φτιάξεις facebook και να ανεβάσεις τη δουλειά σου είναι πολύ εύκολο και τζάμπα. Τα λόγια περιττεύουν στο προφίλ του φωτογράφου, αφού μια εικόνα ίσον χίλιες λέξεις. Οι φωτογραφίες είναι τόσες πολλές, όμως, που κουράζει.
Ο ΣΧΕΔΙΑΣΤΗΣ ΜΟΔΑΣ
Ό,τι ισχύει για τον επαγγελματία φωτογράφο ισχύει και για τον σχεδιαστή μόδας.
ΤΟ ΜΟΝΤΕΛΟ
Τι κι αν δεν έχει κάνει φωτογράφηση για περιοδικό; Αφού υπάρχει το facebook, το μοντέλο, είτε άντρας, είτε γυναίκα, επιδεικνύει τα κάλλη του χωρίς να διαφημίζει κάποιο προϊόν. Σημασία έχει να μαζέψει όσα περισσότερα like από αγνώστους που θαυμάζουν την ομορφιά και το γραμμωμένο σώμα του, αδιαφορώντας για όλα τα άλλα. Και σίγουρα θα του την πέσουν πολλοί και πολλές. Εύκολο χρήμα για τα μοντέλα των περιοδικών, εύκολες γνωριμίες και σεξ για τα μοντέλα του facebook.
Ο ΦΙΛΑΘΛΟΣ
Είναι πάνω απ' όλα φίλαθλος. Του Παναθηναϊκού, του Ολυμπιακού, της ΑΕΚ, του ΠΑΟΚ κτλ. Στη φωτογραφία εξωφύλλου έχει την ομάδα του ή ένα γήπεδο ή ένα σύνθημα. Ανεβάζει φωτογραφίες με την ομάδα του, ειδήσεις για την ομάδα του, ειναι γραμμένος σε όλα τα γκρουπ της ομάδας του, κανει comments στα προφίλ των φίλων του και στα γκρουπ της ομάδας του, για την ομάδα του, βρίζει τους αντίπαλους ή τουλάχιστον έρχεται σε λεκτική αντιπαράθεση μαζί τους, και γενικά το προφίλ του είναι πράσινο, κόκκινο, κίτρινο, μαύρο και ούτω καθεξής.
Αυτά προς το παρόν. Θα επιστρέψω με νέο ποστ για άλλες φυλές του facebook σύντομα!! Υπάρχουν πολλές άλλες!!
Ο ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΑΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΟΣ
Το προφίλ στο facebook για τον επαγγελματία φωτογράφο είναι κάτι σαν portfolio. Βασικά, δεν είναι κάτι σαν portfolio, είναι portfolio, αφού εκεί μπορεί να ανεβάσει όλες του τις φωτογραφίες, τις οποίες μπορούν να δουν εύκολα όλοι οι φίλοι και γνωστοί ή οποίος άλλος, και το κυριότερο το να φτιάξεις facebook και να ανεβάσεις τη δουλειά σου είναι πολύ εύκολο και τζάμπα. Τα λόγια περιττεύουν στο προφίλ του φωτογράφου, αφού μια εικόνα ίσον χίλιες λέξεις. Οι φωτογραφίες είναι τόσες πολλές, όμως, που κουράζει.
Ο ΣΧΕΔΙΑΣΤΗΣ ΜΟΔΑΣ
Ό,τι ισχύει για τον επαγγελματία φωτογράφο ισχύει και για τον σχεδιαστή μόδας.
ΤΟ ΜΟΝΤΕΛΟ
Τι κι αν δεν έχει κάνει φωτογράφηση για περιοδικό; Αφού υπάρχει το facebook, το μοντέλο, είτε άντρας, είτε γυναίκα, επιδεικνύει τα κάλλη του χωρίς να διαφημίζει κάποιο προϊόν. Σημασία έχει να μαζέψει όσα περισσότερα like από αγνώστους που θαυμάζουν την ομορφιά και το γραμμωμένο σώμα του, αδιαφορώντας για όλα τα άλλα. Και σίγουρα θα του την πέσουν πολλοί και πολλές. Εύκολο χρήμα για τα μοντέλα των περιοδικών, εύκολες γνωριμίες και σεξ για τα μοντέλα του facebook.
Ο ΦΙΛΑΘΛΟΣ
Είναι πάνω απ' όλα φίλαθλος. Του Παναθηναϊκού, του Ολυμπιακού, της ΑΕΚ, του ΠΑΟΚ κτλ. Στη φωτογραφία εξωφύλλου έχει την ομάδα του ή ένα γήπεδο ή ένα σύνθημα. Ανεβάζει φωτογραφίες με την ομάδα του, ειδήσεις για την ομάδα του, ειναι γραμμένος σε όλα τα γκρουπ της ομάδας του, κανει comments στα προφίλ των φίλων του και στα γκρουπ της ομάδας του, για την ομάδα του, βρίζει τους αντίπαλους ή τουλάχιστον έρχεται σε λεκτική αντιπαράθεση μαζί τους, και γενικά το προφίλ του είναι πράσινο, κόκκινο, κίτρινο, μαύρο και ούτω καθεξής.
Αυτά προς το παρόν. Θα επιστρέψω με νέο ποστ για άλλες φυλές του facebook σύντομα!! Υπάρχουν πολλές άλλες!!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου