Δευτέρα, 30 Ιουνίου 2014

Ο ΝΤΟΡΟΣ ΓΥΡΩ ΑΠΟ ΤΟ ΦΙΝΑΛΕ ΤΩΝ "ΚΛΕΜΜΕΝΩΝ"

Νομίζω ότι τώρα που καταλάγιασε ο θυμός μετά το απογοητευτικό φινάλε (απογοητευτικό επειδή ήταν ένα επεισόδιο και όχι δυο), μπορούμε να καταλάβουμε ότι η ποσότητα δεν είναι σημαντικότερη από την ποιότητα. Όλοι πέσανε να φάνε τον Αρβανίτη και την παραγωγή επειδή δεν είχε διπλό επεισόδιο στο φινάλε, αλλά κανείς ή ελάχιστοι είπαν καλά λόγια για το τελευταίο επεισόδιο. Δικαιολογημένη η οργή, το επεσήμανα και στο προηγούμενο ποστ, αλλά πρέπει να παραδεχτούμε ότι το τελευταίο επεισόδιο είχε ένταση, αγωνία, ήταν καλλιτεχνικά άρτιο (ο Μαλτέζος και οι μαριονέτες του) και το σημείο στο οποίο έπεσαν οι τίτλοι τέλους ήταν κομβικό, αφού η κατάθεση της Άννας θα ήταν η πλέον καθοριστική, ενώ με τον πυροβολισμό του συντρόφου της Λένας, μένουμε με την αγωνία για το αν θα δεχτεί τη σφαίρα ο Μαλτέζος. Βέβαια, το να περιμένεις για τη συνέχεια μήνες ολόκληρους δεν είναι και το καλύτερο. Όπως και να 'χει, το επεισόδιο ήταν αρκετά καλό.

Όλους αυτούς τους μήνες, υπήρξε πληθώρα δημοσιευμάτων για το φινάλε. Πριν λίγο καιρό, θεωρούνταν σχεδόν βέβαιο ότι η σειρά θα τελειώσει οριστικά φέτος. Τελευταία στιγμή, και αφού κανονίστηκαν τα οικονομικά και διαδικαστικά θέματα, η σειρά πήρε το πράσινο φως και για του χρόνου. Παρότι θα μπορούσε φέτος να δουν οι τηλεθεατές την κατάληξη της δίκης, αποφασίστηκε να κοπεί στο πιο καθοριστικό σημείο για να συνεχιστεί από το 2015!

Πάντως η πληθώρα δημοσιευμάτων για το φινάλε και ο ντόρος που επιτηδευμένα δημιουργήθηκε από την παραγωγή και τα ΜΜΕ δημιούργησαν τεράστιες προσδοκίες στο κοινό (εξου και η απογοήτευση) και φυσικά το παραπλάνησαν πολύ.

Το μιντιακό ενδιαφέρον είναι η εμπλοκή όλων των μίντια στο ντόρο γύρω από το φινάλε. Τα περιοδικά με τα spoiler-εξώφυλλα, τα social media που γέμισαν με αρνητικά μηνύματα από οργισμένους τηλεθεατές, τα σάιτ που έγραφαν μια ότι θα τελειώσει η σειρά φέτος, μια ότι θα έχει διπλό επεισόδιο στο φινάλε, η τηλεόραση που μάζεψε την Παρασκευή μεγάλο μέρος του κοινού που παρακολουθούσε τη σειρά στο ίντερνετ και περίμενε ότι θα δει ένα επιπλέον επεισόδιο που δεν έδειξε στο DVD του TV ΖΑΠΙΝΓΚ. Την είδηση για την οργή των τηλεθεατών έπειτα αναπαρήγαγαν πολλά μίντια, από blogs μέχρι εφημερίδες. Πάντως, αν κρίνουμε από την τηλεθέαση δεν ήταν και τόσο εντυπωσιακή : 31,3% στο σύνολο. Αν και δεν αρκεί μόνο τα νούμερα να είναι μεγάλα, αλλά και ο θόρυβος γύρω από ένα τηλεοπτικό προϊόν και αυτό το κατάφεραν τα "Κλεμμένα" και με το παραπάνω.

Σάββατο, 28 Ιουνίου 2014

"ΤΥΧΕΡΑ" ΤΗΛΕΠΑΙΧΝΙΔΙΑ


Έβλεπα χθες αυτό το τηλεπαιχνίδι στον ΑΝΤ1. Θεωρητικά οι περισσότεροι πιστεύουμε ότι αυτά τα παιχνίδια είναι σκέτη απάτη που σκοπό έχουν να μας πάρουν τα λεφτά. Κι όμως, στην πράξη, μάλλον περισσότεροι είναι αυτοί που συμμετέχουν σε αυτά, γιατί άμα ο άλλος σου κοτσάρει στη μούρη ότι θα κερδίσεις 3.500 ευρώ απαντώντας σε μια ηλίθια ερώτηση, δύσκολο να αντισταθείς όσο δύσπιστος και να είσαι. Και βέβαια, ελάχιστοι θα είναι αυτοί που θα δουν τα μικρά γραμματάκια στο κάτω μέρος της οθόνης όπου γράφει ότι οι τηλεθεατές που καλούν επιλέγονται κατόπιν κλήρωσης με πιθανότητες 1/9.000. Όσο για το αν τελικά όντως βγαίνουν αληθινοί τηλεθεατές στον αέρα και κερδίζουν τα λεφτά, δε μπορούμε (προς το παρόν) να το ξέρουμε. Αν τουλάχιστον δεν έδιναν τόσο ηλίθιες απαντήσεις σε αυτές τις πανεύκολες ερωτήσεις, να ήταν πιο πειστικό. Αλλά τόση ηλιθιότητα δεν την χωράει το μυαλό. Βασικά, τη χωράει, αλλά λέμε τώρα...

Παρασκευή, 27 Ιουνίου 2014

ΣΑΛΟΣ ΣΤΑ SOCIAL MEDIA ΜΕ ΤΟ ΑΠΟΓΟΗΤΕΥΤΙΚΟ ΦΙΝΑΛΕ ΤΩΝ "ΚΛΕΜΜΕΝΩΝ"

Το μάρκετινγκ λειτούργησε ξανά για τα "Κλεμμένα όνειρα", αφού κάποιοι επιτήδειοι άφησαν να εννοηθεί ότι σήμερα οι τηλεθεατές θα έβλεπαν ένα δήθεν χορταστικό και αποκαλυπτικό φινάλε με δυο επεισόδια. Αυτό διαβάσαμε σε κάποια περιοδικά και σάιτ αλλά και στην επίσημη σελίδα της σειράς στο facebook και έτσι περιμέναμε με αγωνία το επεισόδιο που δεν υπήρχε στα DVD του περιοδικού "TV ΖΑΠΙΝΓΚ" και συνεπώς δεν είδαν και όσοι παρακολουθούν τη σειρά από το ίντερνετ. Για όσους δε γνωρίζουν το περιοδικό προσέφερε κάθε βδομάδα 2 DVD με 5 νέα επεισόδια προτού αυτά προβληθούν στην τηλεόραση. Αυτό σήμαινε ότι τα νέα αυτά επεισόδια αυτόματα ανέβαιναν στο διαδίκτυο. Πάρα πολλοί τηλεθεατές λοιπόν είδαν το τελευταίο επεισόδιο στο διαδίκτυο, αλλά περίμεναν ότι απόψε θα υπήρχε ένα επιπλέον επεισόδιο, αφού έτσι και αλλιώς τον τελευταίο καιρό η σειρά έδειχνε διπλό επεισόδιο τις Παρασκευές (για να αναπληρώσει το κενό από τις Τετάρτες που έπαιζε το "just" αλλά και για να ανταγωνιστεί το "voice"). 

Οι τηλεθεατές δε μπορούσαν να πιστέψουν στα μάτια τους όταν οι τίτλοι τέλους έπεσαν ακριβώς όπως και στο τελευταίο επεισόδιο στο ίντερνετ. Δε μπορούσαν να πιστέψουν ότι αυτό ήταν το φινάλε για τη φετινή σεζόν. Δε μπορούσαν να δεχτούν την κοροϊδία και την εξαπάτηση εκ μέρους όσων από το κανάλι διέρρευσαν πληροφορίες για διπλό επεισόδιο. Και δε μπορούσαν να χωνέψουν την ιδέα ότι το κανάλι και η παραγωγή αλλά και ο σκηνοθέτης (ο οποίος και δέχτηκε τα περισσότερα πυρά) δεν ανταπέδωσε την αγάπη και την εκτίμηση αλλά και την υψηλότατη τηλεθέαση που τους χάρισαν απλόχερα τρια ολόκληρα χρόνια. Περίμεναν ένα καλό φινάλε. Περίμεναν απαντήσεις. Περίμεναν να δουν τι κατάληξη θα έχει ο Μαλτέζος. Αντ' αυτού το επεισόδιο τέλειωσε με την Άννα Σπανού να ανεβαίνει στο βήμα. Ήταν σαν ένα κανονικό επεισόδιο. Δε θύμιζε σε τίποτα φινάλε κύκλου.

Ποιοί λόγοι οδήγησαν στην απόφαση αυτή; Οι προφανείς. Το κανάλι ήθελε τηλεθέαση. Ήθελε να κολλήσει τους τηλεθεατές στην οθόνη, αφού αυτοί θα περίμεναν με αγωνία να δουν ένα επεισόδιο που δεν είδαν στο διαδίκτυο (ανταγωνισμός διαδικτύου και τηλεόρασης - να μια ενδιαφέρουσα μιντιακή ανάλυση). Επιπλέον, ήθελε να τους αφήσει με την απορία για το τι πρόκειται να συμβεί, προκειμένου να τους κρατήσει και στον τέταρτο κύκλο. Αν είχε τελειώσει η δίκη και είχαν μάθει οι θεατές το τέλος του Μαλτέζου, ίσως να μην ήθελαν να συνεχίσουν να παρακολουθούν τη σειρά από τη νέα χρονιά που οι ιστορίες θα ήταν εντελώς διαφορετικές όπως και το καστ. Εδώ βέβαια υπάρχει και το εξής ερώτημα : Αν οι τηλεθεατές δουν τα νέα επεισόδια στον τέταρτο κύκλο μέχρι το τέλος της δίκης και μετά την εγκαταλείψουν με το ξεκίνημα των νέων ιστοριών; Δε θα υπάρχει και πάλι απώλεια τηλεθέασης;

Η οργή των τηλεθεατών ήταν τεράστια. Αμέσως μετά το απογοητευτικό φινάλε, τα σόσιαλ μίντια άρχισαν να κατακλύζονται από αρνητικά μηνύματα, με παράπονα, βρισιές, απειλές κατά του σκηνοθέτη, της παραγωγής, του mega. Ακόμα και τώρα που γράφονται αυτές οι γραμμές τα μηνύματα δε σταματάνε. Εκατοντάδες, χιλιάδες τηλεθεατές που αγάπησαν τη σειρά αυτή και έμειναν πιστοί όλα αυτά τα χρόνια εξέφρασαν την οργή και την απογοήτευση τους. Ένιωσαν προδωμένοι. Μέσα σε λίγη ώρα δημιουργήθηκαν ειδικές σελίδες στο facebook που ζητούσαν να προβληθεί το νέο επεισόδιο που όλοι περίμεναν και δεν είδαν. Η οργή των τηλεθεατών είναι απόλυτα δικαιολογημένη. Όταν για χρόνια μένεις πιστός σε μια σειρά και της προσφέρεις τόσο μεγάλα νούμερα, περιμένεις να σε ανταποδώσει τουλάχιστον με ένα αξιοπρεπές φινάλε. Αντ' αυτού η παραγωγή, σκέφτηκε πονηρά και με όρους οικονομικούς και μιντιακούς και όχι με όρους ανταπόδωσης της αγάπης του κοινού. Και αυτό ήταν μεγάλο σφάλμα. Μπορεί οι τηλεθεατές να δουν τα νέα επεισόδια του χρόνου, αλλά το κανάλι και η παραγωγή αλλά και ο σκηνοθέτης έχουν πέσει πάρα πολύ χαμηλά στην εκτίμηση του κοινού και η αρνητική κριτική ίσως τους στοιχίσει παραπάνω από την υψηλή τηλεθέαση που θέλουν να έχουν και του χρόνου. Η οργή όμως μπορεί να είναι τόσο μεγάλη που να εγκαταλείψουν τη σειρά πάρα πολλοί θεατές ακόμα και οι πιο πιστοί και φανατικοί. Και ίσως να μην κοπάσει η οργή ούτε και μέχρι τα Χριστούγεννα...Και επειδή ο Δημήτρης Αρβανίτης είναι ο κύριος αποδέκτης της οργής αυτής, ίσως η νέα του σειρά "Δικαίωση" να την πληρώσει...