Δευτέρα, 27 Ιουνίου 2011

ΑΠΟΚΑΛΥΠΤΙΚΗ Η ΕΛΕΟΝΩΡΑ ΜΕΛΕΤΗ ΣΤΟ NITRO


Τι μαθαμε για την Ελεονωρα Μελετη μεσα απο την αποκαλυπτικη της συνεντευξη στο Nitro, τευχος Νοεμβριου 2010 :

1.Στα 15 της ηταν πολυ πιο ωριμη και συνειδητοποιημενη απ' ο,τι στα 24.
2.Ειναι σπιτογατος.
3.Εχει κανει πολλα χρονια ψυχαναλυση.
4.Συνεχιζει να επισκεπτεται ψυχολογο και σημερα.
5.Ειναι φοιτητρια ψυχολογιας σε ιδιωτικο κολλεγιο.
6.Στο να αλλαξει φιλοσοφια ζωης την επηρεασε πολυ ολο το σοκ που εζησε ξαφνικα με την αναγνωρισιμοτητα. Εκει καταλαβε οτι η αληθεια δεν ειναι αυτο που φαινεται.
7.Εχει γραψει ενα μυθιστορημα, αλλα βρισκεται ακομα στο συρταρι.
8.Δεν εχει κανει ποτε one night stand. Δεν κανει περιστασιακες σχεσεις.
9.Ηταν κρυφα καψουρα με καποιον αλλα δεν του το εκμυστηρευτηκε ποτε, γιατι θελει να τη φλερταρουν πρωτα οι αντρες.
10.Της την εχει πεσει γυναικα και της ειπε : "Βρε δεν πας στο διαολο;".
11.Η Ελενη Μενεγακη ειναι απο τους λιγους ανθρωπους που θα μπορουσε να βγει μαζι της.
12.Εχει τρεις γατες στο σπιτι, που τις μαζεψε απο το δρομο.
13.Τα ζωα ειναι ενας απο τους λογους που θα μπορουσε να βγει απο το σπιτι για να διαδηλωσει.
14.Οταν ειχε σχεση, υπηρχαν αντρες που τη φλερταραν αδιακριτα και αυτο την ενοχλουσε πολυ.
15.Ετοιμαζεται να κανει κατι παρα πολυ ανατρεπτικο, το οποιο δεν εχει κλεισει ακομη.Επισης, ισχυουν οι φημες που τη θελουν να συζηταει για κατι θεατρικο.

Τελικα, περασαν αρκετοι μηνες απο τοτε, η Ελεονωρα χωρισε, μυθιστορημα ακομα δεν ειδαμε, ουτε αυτο το πολυ ανατρεπτικο (εκτος αν εννοουσε τον χωρισμο της!), ουτε τιποτα θεατρικο.

Σάββατο, 25 Ιουνίου 2011

Blogoσοφιες

"Το να λες οτι ξερεις εναν μπλογκερ ειναι λαθος : ξερεις μονο τις αποψεις του. Δεν ειμαστε ομως οι αποψεις μας. Οι αποψεις μας ειναι ο,τι εχουμε χρησιμο για τους αλλους, ενω για τους φιλους και τους δικους μας ανθρωπους ειναι το λιγοτερο".

Το dytistonniptiron.wordpress.com γιορταζει τα γενεθλια του με ενα (αυτο)κριτικο για την τεχνη του blogging δημοσιευμα.

Περιοδικο Ταχυδρομος, τευχος 578

Παρασκευή, 24 Ιουνίου 2011

ΟΙ ΤΟΥΡΚΟΙ ΕΙΣΕΒΑΛΑΝ...ΣΤΑ ΤΗΛΕΠΕΡΙΟΔΙΚΑ!

Ουτε ενα, ουτε δυο αλλα πεντε (!) τηλεπεριοδικα εχουν αυτην την εβδομαδα εξωφυλλο τους πρωταγωνιστες των τουρκικων σηριαλ που προβαλλονται τωρα το Καλοκαιρι στη μικρη οθονη.

Πέμπτη, 23 Ιουνίου 2011

ΟΙ DSQUARED2 ΚΑΙ Η ΕΛΛΑΔΑ


Συνεντευξη στο ΒΗΜΑΜΕΝ, στο τευχος Σεπτεμβριου 2010, εδωσε το επιτυχημενο διδυμο της μοδας, ο Ντιν και ο Νταν, δηλαδη οι Dsquared2, με αφορμη το ανοιγμα των ομωνυμων καταστηματων τους σε Αθηνα και Θεσσαλονικη.
Μιλουν για τη χωρα μας με τα καλυτερα λογια : "Ευχαριστη ατμοσφαιρα, καταπληκτικο φαγητο, ξεκουραστος και ομορφος τροπος ζωης. Ειναι ενας υπεροχος τοπος για διακοπες και οποτε ερχομαστε παντα περναμε καλα", δηλωνουν. Ε, βεβαια αμα εισαι τουριστας στην Ελλαδα και μαλιστα πλουσιος, ολα ωραια σου φαινονται.
Οπως μαθαινω, ο Ντιν και ο Νταν ειναι φιλοι με το Λακη Γαβαλα, ο οποιος "υπηρξε απο τους πρωτους και πιο ενθερμους υποστηρικτες των συλλογων μας", λενε. Οι ιδιοι δηλωνουν ενθουσιασμενοι με το πολυ μεγαλο κοινο που εχουν στην Ελλαδα. "Ακομα και στο Facebook, η μεγαλυτερη σε κοινο ομαδα που εχουμε ειναι ελληνικη".

Μπραβο στα παιδια!

ΥΓ. Τι ειναι αυτο που εχουν στο πανω μερος του τζιν τους;
ΥΓ. Σχετικα με το facebook, μηπως μπερδευουν το κοινο της Ελλαδας με αυτο της Ιταλιας. Γιατι στο DSQUARED2 ITALIA στο facebook εχει χιλιαδες ατομα, ενω στο ελληνικο γκρουπ μονο 82 μελη!

Τετάρτη, 22 Ιουνίου 2011

ΣΥΓΚΙΝΗΤΙΚΕΣ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ ΑΠΟ...ΤΕΤΡΑΠΟΔΑ ΣΤΟ 18-ΤΡΙΑΝΤΑ!




Συγχαρητηρια στην ομαδα του περιοδικου 18-Τριαντα για την πολυ εξυπνη ιδεα τους, να παρουν συνεντευξη...απο σκυλους! Ο ενας μαλιστα ειναι γνωστος στην πολη του Ηρακλειου (το περιοδικο ειναι απο το Ηρακλειο). Μας αρεσει πολυ να διαβαζουμε τετοια εξυπνα και πρωτοτυπα θεματα στα περιοδικα. Οι συνεντευξεις των τετραποδων φιλων μας ειναι φοβερες και συγκινητικες. Πραγματικα συγκινητικες. Τις παραθετω αυτουσιες :

Αποστολης
ο αρχηγος των ατακτων

Στα λιονταρακια ειναι ενας σκυλος, ο Αποστολης. Ο αρχηγος της πλατειας και ο φερομενος ως αρχηγος των ατακτων, ητοι της λοιπης σκυλοπαρεας που σουλατσαρει στους πεζοδρομους του κεντρου. Βαρυς κι ασηκωτος, κυριολεκτικα και μεταφορικα, εχει κερδισει το σεβασμο και την συμπαθεια ολων, τετραποδων και διποδων. Ο υπερφυσικος αλλα γλυκυτατος σκυλος, με την νοχελικη κινηση μας μιλησε για τη ζωη στην πλατεια.

Αποστολη, ποσα χρονια ζεις εδω στην πλατεια;
Εγω ηρθα στην πλατεια πριν απο περιπου πεντε χρονια. Δεν θα με αναγνωριζες βεβαια, ημουν τουλαχιστον 30 κιλα πιο αδυνατος. Ημουν πολυ παιδαρας σκυλος.

Τελικα ποια ειναι η αληθεια; Ποιος ειναι ο πραγματικος λογος που πηρες τοσα κιλα; Εχει ακουστει οτι ειχες μια ερωτικη απογοητευση;
Οπως καθε αρσενικο που σεβεται τον εαυτο του ετσι κι εγω την πατησα μια φορα με μια σκυλιτσα. Δυστυχως καποιος απο τους νενεκους της φαρας σας, ειχε πεταξει μια φολα και την βρηκε η μικρη μου. Ημουν πολυ στεναχωρημενος για αρκετο καιρο, αλλα δεν το ριξα τοτε στο φαι. Με μαζεψαν μια ωραια πρωια και με πηγαν για στειρωση, μετα απο αυτο αρχισα να φουσκωνω πολυ περισσοτερο. Ετρωγα βεβαια...

Εχεις πληγωθει απο τους ανθρωπους;
Πληγωνομαι καθημερινα. Φυσικα τοτε που βρηκα την καλη μου φολιασμενη, εβγαλα πολυ μισος αλλα ακομη και σημερα βλεπω ασχημες συμπεριφορες απο τους νενεκους. Υπαρχουν βεβαια και αυτοι που ειναι καλοπροαιρετοι και που πραγματικα θελουν να βοηθησουν, αλλα δεν εξισωνεται το κακο που προκαλουν οι νενεκοι.

Γιατι τους αποκαλεις νενεκους;
Οποιοσδηποτε αλλος χαρακτηρισμος τους πεφτει λιγος. Ο Νενεκος ηταν ενας προδοτης επι τουρκοκρατιας ο οποιος επικυρηχθηκε απο τον Κολοκοτρωνη και στο τελος εκτελεστηκε. Φαντασου νενεκος ειναι καποιος στο επιπεδο του Ιουδα ή του Εφιαλτη. Ενω λοιπον ο σκυλος ειναι ο καλυτερος φιλος του ανθρωπου πολλες φορες πεφτει θυμα της κακιας και της διαστροφης του. Ο εσχατος χαρακτηρισμος για την εσχατη προδοσια.

Εχεις πολυ μισος μεσα σου για τον ανθρωπο;
Οχι, καθε αλλο. Κοιτα ποση ωρα καθομαστε εδω, σε ολους κουναω την ωρα μου. Αυτο σου εξηγω, ειμαι φιλος του ανθρωπου, απλα ο ανθρωπος ειναι νενεκος.

Τι ειδες τελευταια στην πλατεια και σε στεναχωρησε;
Ειδα ενα ζευγαρι, σχετικα νεα παιδια, και ηρθαν ετσι απλα και παρατησαν ενα μικρο κουταβακι. Εδω λιγο πιο πανω απο την κρεπερι. Ηταν τοσο μικρουλι το καημενο, που ευτυχως δεν καταλαβαινε. Εβλεπες μια κατασπρη μικρη μπαλιτσα που πηγαινε πανω κατω και κουνουσε την ουρα στα παντα.

Τελικα τι απεγινε;
Τι να σου πω, δεν το ξαναειδα. Ειδα δυο κοπελιτσες κι ενα αγορι που επαιζαν μαζι του αρκετη ωρα αλλα δεν ξερω αν το πηραν τελικα και τι απεγινε. Δεν καταλαβαινω τους ανθρωπους ωρες ωρες. Με ποια λογικη αφησαν ενα μικρο παιδι στη μεση του δρομου;

Αρα η γνωμη σου για τον ανθρωπο;
Κοιταξε, οπως ειπα, υπαρχουν ευσυνειδητα διποδα. Τελευταια, γινονται και καλες προσπαθειες απο τη φιλοζωικη. Διοργανωνει εδω στην πλατεια συναντησεις, για ενημερωση του κοινου αλλα φερνουν και κουταβια για υιοθεσια. Νομιζω οτι μονο οι νενεκοι ειναι οι επικινδυνοι. Εχω δει να κλωτσανε φιλους μου χωρις λογο. Εμμενω στη θεση μου, υπαρχουν δυο κατηγοριες διποδων, οι νενεκοι και οι ανθρωποι.

Εσενα γενικα σε σεβονται ομως;
Αλλους τους φοβιζει το μεγεθος, αλλοι με βλεπουν με συμπαθεια κι αλλοι παλι με λυπουνται γιατι κινουμαι αργα και οταν αποφασισω να κατσω περναει κανενα δεκαλεπτο μεχρι να το καταφερω.

Ποια ειναι η σχεση σου με τα υπολοιπα σκυλια της πλατειας; Εισαι οντως ο αρχηγος;
Εμεις τα σκυλια λειτουργουμε σε αγελες και οι σωστες αγελες εχουν αρχηγο. Συνηθως τον πιο γερο, εδω εχουν τον πιο χοντρο.

Πως περνας τη μερα σου;
Εγω να ξερεις παρολο που ειμαι αδεσποτο, οπως λετε εσεις, θεωρω τον εαυτο μου λιγο πιο τυχερο απο αλλα αδεσποτα. Λογω της πλατειας. Εχω παντα καπου να κοιμηθω, μεσα στην Ανδρογεω συνηθως ή κατω απο καποια τεντα καφετεριας. Εχω παρεα, πολλες φορες θα με δεις να παιζω με τα αλλα σκυλια και φυσικα εδω τρωω καλα. Δεν εχετε αδικο καμια φορα εσεις οι ανθρωποι για την σκυλισια ζωη.

Δεν θα ηθελες να ειχες ενα σπιτι;
Εννοεις να ειμαι κατοικιδιο. Δεν ξερω πως ειναι. Δηλαδη δεν μπορω να σου πω αν θα ηθελα. Η μονη εικονα που εχω για τους κατοικιδιους σκυλους ειναι οτι τους δενουν με αυτα τα σχοινακια και τους πανε πανω κατω στην πλατεια. Οποτε, μαλλον οχι, δεν θα ηθελα. Αν ειχα γεννηθει σε σπιτι και ξαφνικα βρισκομουν στο δρομο μπορει να ηθελα.

Εχεις φιλους που πριν ηταν σε σπιτι;
Εχω ναι, καποιοι απο αυτους ειτε χαθηκαν ειτε τους αφησε καποιος νενεκος. Δεν επιβιωνουν, τις περισσοτερες φορες σκοτωνονται σε τροχαιο. Βεβαια εχω και φιλους, λιγοτερους, που ηταν στο δρομο και τωρα ειναι σε σπιτι. Να τα λεμε ολα. Δυστυχως ομως περισσοτεροι ειναι αυτοι που τους εγκατελειψαν στο δρομο.

Τωρα που σου δινεται η ευκαιρια, τι θελεις να πεις στα διποδα;
Στους ανθρωπους θελω να πω ευχαριστω που με ταιζουν, που τσιμπαω και κανενα χαδι που και που και να βοηθουν οσο μπορουν τα αδεσποτα και ανυπερασπιστα ζωακια. Στους νενεκους δεν θελω να πω τιποτα...

Πισσα η ασπρη
Η Πισσα δεν ειναι καμια του δρομου, κι ας βρεθηκε να κοιμαται εκει για πολλα, πολλα βραδια. Στα τρια χρονια που ζει σιγουρα, εχουν χωρεσει περισσοτερα πραγματα απ' οσα χωρανε στη ζωη του δικου σου αγαπημενου κατοικιδιου.

Ποτε γεννηθηκες;
Κανεις δεν ξερει ποτε γεννηθηκα ακριβως- και εγω δε θυμαμαι. Ουτε τη μαμα μου ξερω, για να μου πει εκεινη.

Τι θυμασαι απο την κουταβισια σου ηλικια;
Καποτε, οταν ημουν κουταβι, μ' αγαπουσανε και μενα. Ημουν σε καποιο σπιτι. Το θυμαμαι αυτο. Δεν ξερω που ηταν, ομως ξερω οτι μ' αγαπουσαν πολυ. Μετα κατι πρεπει να εκανα. Δεν ξερω τι. Ισως τους πειραζε που αν και μεγαλωσα συνεχισα να ανεβαινω στα επιπλα (που αυτοι με εβαζαν οταν ημουν μικρη), να πηδαω πανω τους (ποσο γελουσαν παλια οταν το εκανα αυτο!) ή κατι αλλο. Στ' αληθεια, δεν ξερω, δεν μου εξηγησαν ποτε στη γλωσσα που καταλαβαινω.

Δυσκολη η ζωη στους δρομους;
Καπως ετσι βρεθηκα στον δρομο. Ημουν βρωμικη, πεινουσα και δεν ειχα κανενα αρχηγο. Κανεις δε μου παρειχε τιποτα. Επρεπε να τα βρω ολα μονη μου. Ξερετε τι δυσκολο ειναι για ενα μικρο κοριτσακι να το κανει αυτο; Που να σας τα λεω! Εζησα στο δρομο πολυ καιρο. Τοσο πολυ που φοβαμαι ακομα τους αποτομους θορυβους, που τρεμω οταν βλεπω κονταρια και οταν καποιος μου υψωνει τη φωνη. Ευτυχως ομως οι δρομοι τελειωσαν πια για μενα. Γιατι, ενα πρωι ανοιξε τις πορτες του ενα σπιτι.

Η ζωη στο σπιτι πως σου φαινεται;
Μπορει το σπιτι να μην ειναι τεραστιο, να μην ειναι το πιο πλουσιο και να μην εχει αυλη. Εχει ομως χαδια, φαγητο και καθαρο νερο. Εχει ενα ζευγαρι χερια που μου τα παρεχουν ολα. Και αυτο μου φτανει!

Τυφλα
η τυφλα

Η Τυφλα εφαγε πακετο και ηρθε πακετο. Καποιος την εδεσε στη σκαλα μιας πολυκατοικιας κι εμεινε εκει για αρκετες ωρες μονη, φοβισμενη και φανερα ταλαιπωρημενη. Το τατουαζ στο αυτι της και το σημαδι απο την στειρωση δειχνουν οτι ηταν καποτε σε κυνοκομειο.

Γιατι σε λενε Τυφλα;
Ακριβως δεν εχω καταλαβει αλλα οποτε ακουω αυτη τη λεξη σηκωνω τα αυτια μου και τρεχω προς τα εκει. Μαλλον με λενε ετσι γιατι δεν βλεπω καλα απο το αριστερο μου ματι και καμια φορα κουτουλαω στα επιπλα και κλαιω.

Που γεννηθηκες;
Γεννηθηκα σε ενα μερος με πολλα σκυλακια, κατι σαν ορφανοτροφειο. Που και που ερχονταν ανθρωποι και επαιρναν κουταβια. Εγω στεναχωριομουν που εχανα τους φιλους μου αλλα χαιρομουν που βρισκανε σπιτι. Περιμενα με ανυπομονησια τη σειρα μου.

Εσενα ποιος σε υιοθετησε;
Μια μερα ηρθε ενα παιδακι και με εσφιξε τοσο δυνατα που θα σκαγα! Υπεθεσα οτι ετσι κανουν τα παιδικια και χαρηκα. Με πηρε σπιτι κι επαιζε μαζι μου συνεχεια ή τελος παντων για λιγη ωρα, λιγες μερες δεν εχω καλη συναισθηση του χρονου. Μετα καποιος πιο μεγαλος με εβγαλε εξω σε ενα μπαλκονι και μια φορα τη μερα μου εδινε φαγητο.

Ηταν δυσκολα;
Κρυωνα πολυ και δεν ημουν καθολου ευτυχισμενη. Καμια φορα μου φωναζανε κιολας γιατι γαβγιζα. Δεν αντεχα καθολου. Θυμαμαι κι οτι καπου χτυπησα ή κατι με χτυπησε και πονουσε το ματι μου μερες. Ενα βραδυ με πηρανε απο κει και με αφησανε καπου που δεν καταλαβα τι ηταν. Με δεσανε ομως εκει και με αφησανε μονη μου.

Τωρα που ζεις;
Ημουν πολυ τυχερη. Εμφανιστηκε ενας πολυ ψηλος κυριος και με ελυσε. Μετα ηρθε μια πολυ κοντη κυρια και με εβαλε μεσα σε ενα σπιτι. Εδω και πεντε μηνες ζω μαζι τους σε ενα ομορφο μικρο σπιτι με τα παιχνιδια μου, το ζεστο μου κρεβατακι, το φαγητο μου και τα χαδια τους. Γαβγιζω ακομα που και που και με μαλωνουν αλλα τωρα εχει πλακα!

ΑΡΓΟΠΕΘΑΙΝΕΙ Η ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΗ ΑΙΘΟΥΣΑ;


Διαβαζω στο περιοδικο Chillout αφιερωμα το οποιο καταπιανεται με το ερωτημα αν η κινηματογραφικη αιθουσα αργοπεθαινει. Γραφουν οτι τα εισητηρια μπορει να εχουν σημειωσει πτωτικη πορεια, ωστοσο το Avatar, εγινε η πιο επιτυχημενη ταινια ολων των εποχων με εισπραξεις 2,7 εκατ.
Το αφιερωμα εξεταζει τους παραγοντες που επηρεαζουν την επισκεψη (ή μη) στην αιθουσα.
α.Το ακριβο εισητηριο. Σε μερικες αιθουσες δεν κοβουν φοιτητικο εισητηριο.
β.Το downloading. Αναφερονται ομως παραδειγματα ταινιων που παροτι υπηρχαν free στο ιντερνετ, εσπασαν ταμεια (American Gangster, Slumdog Millionaire, Io sono l' Amore)
γ.Το DVD και το Blue-Ray.
δ.Το 3-D. Γραφουν οτι δεν ειναι παρα ενα εμπορικο τρικ και τα αποτελεσματα δεν ειναι παντα καλα. Η 3-D τηλεοραση ειναι ενας ακομα λογος για να μην πας στην αιθουσα.
ε.Τα μουρμουρητα των θεατων.

Τελικα ομως το αρθρο, παρα τους παραγοντες αυτους, καταληγει σε αυτη την αποψη :

"Η κινηματογραφικη αιθουσα εχει ξαναπερασει περιοδους κρισης, οπως το '50 με την τηλεοραση και το '80 με το video. Και επιβιωσε! Πιστευουμε οτι το ιδιο θα συμβει και τωρα".

Εσεις τι πιστευετε;

11+1 ΓΙΑ ΤΟ 2011

Μπορει το 2011 να εχει μπει για τα καλα, ωστοσο ακομα και τωρα μπορουμε να κανουμε μια νεα αρχη στη ζωη μας. Δεν χρειαζεται οπωσδηποτε να ειναι 1η του Γεναρη. Στο περιοδικο Chillout (Ιανουαριος-Φεβρουαριος 2011) η αρχισυντακτρια Χρυσα Πλιατσικα γραφει στο editorial 11+1 προτασεις για τη νεα χρονια. Ιδου :

1.Πετα πραγματα που δεν εχεις χρησιμοποιησει πανω απο μια φορα τον προηγουμενο χρονο. Ανοιγουμε χωρο για καινουργια πραγματα, ξεκολλαμε απο το παρελθον.

2.Μαθαινουμε να λεμε οχι σε ασκοπες εξοδους, οχι μονο λογω οικονομικης κρισης αλλα και ψυχικης υγειας. Κανεις δε χρειαζεται να περναει μετρια.

3.Αξιολογησε τους ανθρωπους διπλα σου. Κρατα αυτους που σε κανουν χαρουμενο και ξερεις οτι θα ειναι διπλα σου ο,τι και να γινει.

4.Βαλε προτεραιοτητες στη ζωη σου. Απο το θεμα της σχολης, της δουλειας, των φιλων που βγαινεις. Δε χωρανε ολα σε μια βδομαδα.

5.Κανε αυτοκριτικη, βρες ενα χαρακτηριστικο που σε ενοχλει, πρωτα απ' ολα εσενα, και προσπαθησε να το αλλαξεις. Καθε χρονο πρεπει να γινομαστε καλυτεροι. Αυτο δε σημαινει πως αλλαζουμε, απλως βελτιωνομαστε.

6.Χασου απο ολους μια δυο μερες. Απενεργοποιησε το λογαριασμο του Facebook και απλα περασε μια ηρεμη μερα με τον εαυτο σου. Η εμπειρια ειναι διδακτικη και αναζωογονητικη.

7.Αν δεν εισαι εγωιστης, κοιτα και λιγο τον εαυτο σου, καλο ειναι να βοηθας τους αλλους, αλλα υπαρχουν και ορια. Αν εισαι εγωιστης, κοιτα και λιγο τους αλλους. Οσοι κοιτανε μονο τον εαυτο τους, μενουν στο τελος μονοι τους.

8.Μην αφηνεις καμια μερα να περναει ετσι. Αν εχεις χασει καποιον, ξερεις οτι ολα μπορουν να συμβουν απο τη μια στιγμη στην αλλη, οποτε ξερεις πως να μη σκορπας τα δευτερολεπτα. Αν δεν εχεις χασει, ρωτα καποιον που εχει χασει, για να μαθεις τη σημασια του δευτερολεπτου.

9.Δοκιμασε να κανεις κατι που στο παρελθον ελεγες : "Εγω; Ποτε!". Με ολα αυτα που γινονται γυρω μας γιατι να εχεις κολληματα;

10. Φετος μαθε να μην εισαι αχαριστος. Αυτο που μας γεμιζει, να ξερεις, δεν ειναι να παιρνουμε, αλλα να δινουμε. Γιατι, οταν παιρνεις μονο, γινεσαι απληστος και ποτε τα πολλα δεν ειναι αρκετα. Οταν δινεις ακομα και λιγα, νιωθεις γεματος κι ευτυχισμενος.

11.Το 2011 ερωτευσου χωρις συμβιβασμους, αν αυτο ειναι εφικτο. Το 11 στο τελος ειναι ξεκαθαρο. Θελει δυο, για να συμπληρωσουν την εξισωση 1+1=2

+1 Μαθε να χαμογελας και να παραμενεις ετσι τις περισσοτερες ωρες της ημερας. Θα δεις οτι τα πραγματα πανε καλυτερα τοτε. Αλλωστε, κανεις δεν αξιζει το δακρυ σου, ουτε καν στο μουρτζουφλιασμενο προσωπο σου!!!

Δευτέρα, 20 Ιουνίου 2011

ΝΙΚΟΣ ΒΟΥΛΑΛΑΣ ΕΝΑΝΤΙΟΝ ΡΑΔΙΟ ΑΡΒΥΛΑ


Ο τηλεοπτικος συντακτης Νικος Βουλαλας που γραφει στο περιοδικο "Αθηνοραμα" σχολιασε με αρνητικο τροπο την καμπανια των Ραδιο Αρβυλα για καταργηση των greeklish. Με σκληρα λογια γραφει οτι αυτη η κινηση ειναι υποκριτικη ενω κακοχαρακτηριζει και τους ιδιους και την εκπομπη τους.
Διαβαστε τι εγραψε :

"I elliniki glossa den kindinevei apo ta greeklish! Κινδυνευει περισσοτερο απο αυτους που βομβαρδιζουν το κοινο με την υποκουλτουρα της τηλεορασης, σχολιαζοντας το στιγμιαιο και το τιποτα με γλωσσα και υφος φραπε φιλοσοφιας. Αφηστε τα παιδια να γραφουν οπως θελουν, αλλα προτρεψτε τα να ανοιξουν κανα βιβλιο και να διαβαζουν καμια ιστοσελιδα της προκοπης, αντι να βλεπουν στο YouTube βιντεακια με σκυλους που κανουν σερφ. Η καμπανια για την καταργηση των greeklish (γιατι δεν γραφτηκαν "γκρικλις" στο δελτιο Τυπου...) προς διασωση της ελληνικης γλωσσας ειναι αλλο ενα αλλοθι, οπως η κοινωνικη ευαισθητοποιηση της Μεγαλης Εβδομαδας, για δηθεν αντισυμβατικους ανθρωπους, που θα επρεπε να θυμουνται ποσο <<αποδοτικη>> (και γελοια) ηταν στη δεκαετια του 1980 η αναγραφη με ελληνικους χαρακτηρες των τραγουδιων στους δισκους".

Διακρινω μια μικρη εμπαθεια...Νομιζω πως η προθεση των Ραδιο Αρβυλα ηταν ειλικρινης και περνουσε ενα θετικο μηνυμα...Δεν μπορω να καταλαβω το σκεπτικο του κυριου Βουλαλα, απλα πιστευω οτι αντιπαθει τους Αρβυλα και βρισκει αφορμη να τους την πει...

ΑΡΓΥΡΗΣ ΖΗΛΟΣ : Ο ΠΙΟ ΔΥΣΝΟΗΤΟΣ ΔΙΣΚΟΚΡΙΤΙΚΟΣ

Ο πιο περιεργος και δυσνοητος δισκοκριτικος ειναι αναμφισβητητα ο Αργυρης Ζηλος που γραφει στο Αθηνοραμα με...μεγαλο ζηλο. Ειναι σαφως πολυ ψαγμενος στον τομεα του και κρινει cd κυριως alternative. Οταν κρινει καποιον πιο "εμπορικο" καλλιτεχνη, τα αστερακια ειναι οπωσδηποτε λιγοτερα. Και οταν λεω εμπορικα μη φανταστειτε τιποτα Πεγκυ Ζηνα ή Δεσποινα Βανδη. Αυτοι ειναι σα να μην υπαρχουν, απαξιει να ασχοληθει. Αλλα...θα κανει χαρη στο Μυρωνα Στρατη, βαζοντας το νεο του cd στη στηλη του αλλα μονο με ενα αστερακι.
Ας δουμε ομως τις δισκοκριτικες του μια μια για το τευχος 579.
Οσοι εχετε αλλεργια στην alternative μουσικη και στα δυσνοητα κειμενα, μη διαβασετε.
Ιδου :

Vijay lyer
Tirtha (τριαμιση αστερακια)

Τωρα δα πιστευω οτι τον πιανω : τζαζιστας στο "Historicity" ("α" 507) μα και διαλογιστης επι της αυτοσχεδιαζομενης φορμας ("Solo", "α" 545) πριν συστηθει ως βερος συνθετης-τον εχω ικανο!-, ο Νεουορκεζος πιανιστας παρενθετει ενα διεθνικο οραμα που βλεπει προς Ινδια με αξονα την ηλεκτρικη κιθαρα του Prassana και τα ταμπλα του Nitin Mitta. Ο ιδιος παραμενει "αθεραπευτα ρομαντικος"... (A&N)

(Σχολιο : Ποιος Prassana, ποιος Nitin Mitta ; Ο κυριος Ζηλος εχει σαν δεδομενο οτι οι αναγνωστες γνωριζουν αυτα τα ονοματα;)

Does It Offend You Yeah
Don't Say We Didn't Warn You (τριαμιση αστερακια)

Δυναται η λυσσα να παραγαγει αρτιστικο εργο που να μην κατανταει σπαστικο; Θα μου πειτε, τα παντα γινονται στη συγχρονη ποπ, ιδιως στην ανεξελεγκτη μετα-ηλεκτρο-ντανς βερσιον της. Για στασου : μηπως ο ελεγχος ακριβως των μεσων ειναι η απαντηση; Σε συνδυασμο με μια γονιμη φαντασια που...καλλιεργεια μαρτυραει, οχι εξαλλοτητα! (Hitch-Hyke)

(Σχολιο : Μα καλα ειναι δυνατον να υπαρχει γκρουπ-αν ειναι γκρουπ μια και δεν το διευκρινιζει- με αυτο το ονομα;;; Και αυτο θεωρειται ποπ; Και τι εννοει ελεγχο των μεσων; Ποιων μεσων;)

Planet of Zeus
Macho libre (τρια αστερακια)

Η ριφομανια του heavy sludge (ασε η φωνητικη δυστροπια...) καταπινεται σαν αντιδοτο στη θεματικη του αβιταμινωση μονο αν η δοσολογια συγκρατιεται σε ευθεια αναλογια με την οργανομορφικη μεριμνα. Εννοια σας και την ξερουν μεσα κι εξω τη δουλεια! (B-Other Side)

(Σχολιο : what?)

Μονο Γυμνο
Τυφλο κοριτσι (δυο αστερακια)

Ηξεις-αφηξεις σινγκλακι, τους αδειαζει στα μισα του δρομου προς εναν ελληνοχρωμο χεβι ροκ λυρισμο- α, ολα κι ολα : αυτοι βιαζονται, οχι εγω! (Αμυμωνη)

(Σχολιο : Ποιοι βιαζονται; Και γιατι βιαζονται;)

L/O/N/G
American Primitive (τριαμιση αστερακια)

Ελα που τιποτε απ' τα δυο δεν παιζει! Θα μπορουσε να σκασει οπουδηποτε ανθει η ποπ καλλιτεχνια (αυτην αντηχει το Αμερικα;) κι οπως κι αν εχει χλομο ο κομψος ηλεκτρομοντερνιστης Rubert Humer των Tosca κι ο σπαρακτικοα λυρικος Chris Eckman (Walkabouts κ.λ.π.) να εβγαζαν σε κοινη θεα τον πρωτογονισμο τους- αλλου κι αλλιως τον ξεφωρτονονται, υποθετω... (Hitch-Hyke)

(Σχολιο : Τιποτα απο τα δυο; Ποια δυο; Και επισης, what???)

The Raveonettes
Raven in the Grave (τρια αστερακια)

Η girl group δροσια δεν πνιγεται στο Joy Division-ικό σκοτος που τις τυλιγει ανα ηλεκτροπεριοχες : κοινωνιολογικο μαλλον παρα αισθητικο θεμα εργασιας, δεκτον- κλεινουν ομως οπου να 'ναι 20ετια, κι αραγε ποσοι εμμενουν τοσο σταθερα σε ψυχικες παρα σε χρηστικες αξιες; Δεν διεψευσαν την εκτιμηση μας- και μπραβο τους! (Soundforge)

(Σχολιο : Κοινωνιολογικο θεμα εργασιας;;;)

Νικος Ζαρκος
Greek Guitar Music of the 21st Century (τρια αστερακια)

Συγχρονες συνθεσεις των Θ. Αντωνιου, Λ. Καναρη, Γ. Καλιδικη, Ν. Χαριζανου, Γ. Καλαντζη, Χ. Αθηνοδωρου, Γ. Αντωνιου, σε 1η ηχογραφηση οι περισσοτερες απο εναν κιθαριστα που ελεγχει με επαρκεια τις κλασικες οροθεσιες οσο και τις μεταρομαντικες ρηξεις. (Subways)

(Δεν καταλαβα. Ολοι αυτοι δηλαδη τι κανουν; Παιζουν κιθαρα; Και ο Ζαρκος τι κανει; Ειναι ο μαεστρος;)

The Blackout
Hope (δυομιση αστερακια)

Καλη κινηση να μοιρασουν το μικροφωνο στο πανκ και στο νεομεταλ, φοβαμαι ομως οτι ανταλασσουν...φιλοφρονησεις- καθενα κραταει τα σπουδαια για παρτη του. (Hitch-Hyke)

(Σχολιο : Τι εννοει παλι εδω ο ποιητης;)

Μυρωνας Στρατης
Αλλος κοσμος (ενα αστερακι)

Μια χαρα ποπροκαρει- κεφατα, μπιτατα, νιουγουεβιστικα, ερωτικα! Αντε, καιρος να γραψει και κανα καλο τραγουδι... (Lyra)

(Σχολιο : Τα εμπορικα που λεγαμε... Τι σημαινει νιουγουεβιστικα; Και γιατι απο τη μια λεει οτι ποπροκαρει μια χαρα και απο την αλλη οτι δε γραφει καλα τραγουδια; Εννοει οτι εχει καλη σκηνικη παρουσια; Γιατι εγω το αντιθετο θα ελεγα. Οτι γραφει καλα τραγουδια αλλα δεν εχει καλη σκηνικη παρουσια.)

Ο δισκος της εβδομαδας
Ενας καλυτερος κοσμος
Meredith Monk
Songs of Ascension (τεσσεραμιση αστερακια)

Μακραν η σοβαροτερη βοκαλιστα των καιρων μας, επιπλεον δε αρκετα κατασταλαγμενη ωστε να μην επικεντρωνει το εργο της σ' αυτο της το χαρισμα. Μαλιστα, θα ελεγες οτι τα μερη των εγχορδων, των πνευστων, των κρουστων ή και αλλων φωνων και χορωδιων εχουν το μεριδιο του λεοντος σε 21 υπερανω κατηγοριοποιησης συνθεσεις που, σχηματικα, τις τοποθετεις στο "μεσοδιαστημα" φολκ μελωδιας και μεταρομαντικης γραφης- με μια "προειδοποιηση" : μην τις δενετε στενα με κατι απ' αυτα. Ενας αλλος, ενας σιγουρα καλυτερος κοσμος... (ECM/Μικρη Αρκτος)

(Σχολιο : Πρεπει να εχεις σπουδασει Μουσικη για να καταλαβεις τι εννοει ο ποιητης...)

Παρασκευή, 10 Ιουνίου 2011

ΕΙΝΑΙ Η ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ ΤΟ ΝΕΟ ΣΙΝΕΜΑ;


Οταν το Entertainment Weekly ανακοινωσε πως ο Βασιλιας Κινηματογραφος ειχε πεθανει και την θεση του αναλαμβανε η ανανεωμενη Τηλεοραση, πολλοι θεωρησαν την κριση του περιοδικου καπως βιαστικη. Σημερα, πεντε χρονια και πολλες σειρες αργοτερα, επανεξεταζουμε το αρχικο ερωτημα.
Οταν τον περασμενο Μαιο στις Καννες εκανε την εμφανιση του σε μια ειδικη προβολη εκτος συναγωνισμου ο πενταωρος “Carlos” του Ολιβιε Ασαγιας κανεις δεν μπορουσε να φανταστει οτι η επικη μινι σειρα του Canal+ για τον πιο διαβοητο εν ζωη τρομοκρατη θα κατεληγε στο τελος της χρονιας στις κορυφαιες θεσεις των λιστων της διεθνους κριτικης, «υποχρεωνοντας» το σκηνοθετη της να μονταρει και μια πιο σφιχτη εκδοχη της για τις κινηματογραφικες αιθουσες. Μερικους μηνες αργοτερα, μια ταινια εποχης τεσσεραμισι ωρων με τιτλο “Mysteries of Lisbon” θριαμβευε στο Φεστιβαλ Σαν Σεμπαστιαν φεροντας την υπογραφη του Ραουλ Ρουιζ, ενος απο τους πιο εκκεντρικους δημιουργους του παγκοσμιου σινεμα. Μονο που η καταγωγη της ταινιας ερχεται εδώ κατευθειαν από την ομοτιτλη μινι σειρα εξι επεισοδιων.

Ένα χρονο νωριτερα, το εγκυρο περιοδικο Sight and Sound αφιερωνε σελιδες σε μια τριλογια με τον τιτλο “Red Riding Trilogy” γυρω απο μια σειρα ανεξιχνιαστων φονων στη Μεγαλη Βρετανια, που διατρεχουν μια δεκαετια. Η σειρα λιγους μηνες αργοτερα θα παρουσιαζοταν στο διαβοητο Φεστιβαλ του Τελιουραιντ αποσπωντας διθυραμβικες κριτικες, αλλα και μια συμφωνια για διανομη στις κινηματογραφικες αιθουσες των ΗΠΑ από την εκλεκτικη IFC.
Ο Τοντ Χεινς ανακοινωνει την μεταφορα της «Μιλντρεντ Πιρς» του 1945 στη μικρη οθονη, για λογαριασμο του HBO, με την Κειτ Γουινσλετ στον πρωταγωνιστικο ρολο που στη μεγαλη οθονη κρατουσε η Μπαρμπαρα Στανγουικ.
Δε θα μπορουσαμε να μην αναφερουμε την παρουσια περσι στις μικρες οθονες του μεγαλυτερου εν ζωη σκηνοθετη του Μαρτιν Σκορσεζε ο οποιος εστησε το “Boardwalk Empire” με ορους και μπατζετ καθαρα κινηματογραφικου επιπεδου. Ο πιλοτος της σειρας κοστισε ουτε λιγο ουτε πολύ 18 εκατ. δολλαρια, φτανοντας το κοστος μιας κανονικης κινηματογραφικης παραγωγης, η δε λεπτομερεια, ιστορικη ερευνα και τεκμηριωση της σειρας που αναλαμβανει να μας ξεναγησει στα πρωτα βηματα του οργανωμενου εγκληματος στις ΗΠΑ της δεκαετιας του ’20, εκανε τους αμερικανους κριτικους να παραμιλουν.

Στη Γερμανια το ζητημα «τηλεοραση ή σινεμα» εχει παρει και θεωρητικες διαστασεις μεσα απο εναν εκτεταμενο διαλογο στο κινηματογραφικο περιοδικο Revolver, οδηγωντας σε ενα προτζεκτ που αποτελεσε ένα από τα γεγονοτα του φετινου Φεστιβαλ Βερολινου. Ο λογος για την προβολη στα πλαισια του Φορουμ τριων ταινιων τηλεοπτικης παραγωγης με τιτλο “Dreileben”, που περιστρεφονται γυρω από το ιδιο γεγονος : την αποδραση ενός εγκληματια, ιδωμενη όμως με διαφορετικο υφος και αισθητικη φεροντας την υπογραφη τριων από τα σπουδαιοτερα ονοματα της Βερολινεζικης σχολης, των Κριστιαν Πετζολντ, Ντομινικ Γκραφ και Κριστοφ Χοχοισλερ. Όπως ευστοχα σημειωσε ο Ντομινικ Γκραφ, ο οποιος τα τελευταια χρονια εχει στραφει αποκλειστικα στην τηλεοραση, το πειραμα «αναματριεται προσωπο με προσωπο με την μεινστριμ τηλεοραση, κοντρα σε αυτην αλλα και ηθελημενη ή όχι τη σχολιαζει κιολας».
Ο Αλεν Ρενε παλι, δηλωμενος μανιακος των αμερικανικων σηριαλ του HBO, εχει επανειλημμενα δηλωσει ποσο τον εχουν επηρεασει και ποσο τα εχει ζηλεψει. Το φευγατο φιναλε στην τελευταια του ταινια «Αγριοχορτα» προερχεται κατευθειαν από την επεισοδιακη δομη των σηριαλ.
Στην πατριδα του προσφατα, οι ενοικιασεις των τηλεοπτικων σειρων ξεπερασαν αυτές των κινηματογραφικων ταινιων. Να ξεκαθαρισουμε όμως ότι εδώ μιλωντας για τηλεοραση δεν αναφερομαστε σε ριαλιτι και τηλεοπτικες ξεπετες αλλα σε μια εναλλακτικη πλευρα της, φτιαγμενη από ανθρωπους που πιστευουν σθεναρα ότι μπορεις να κανεις μικρα καλλιτεχνικα θαυματα μεσα από ένα μεσο που εχει λοιθορηθει οσο κανενα άλλο.

Σιγουρα, η αμφιδρομη σχεση κινηματογραφου και τηλεορασης κάθε άλλο παρα καινουργια είναι. Τα δυο μεσα μοιαζουν να κινουνται μεσα στις δεκαετιες τοσο ανταγωνιστικα οσο και παραλληλα, με ενδιαμεσες διασταυρωσεις και λιγοτερο φανερες ανταλλαγες και αλληλεπιδρασεις. Παρτε για παραδειγμα τα ιδια τα σηριαλ, αν και τα γνωρισαμε από την τηλεοραση, η ιδεα τους ερχεται κατευθειαν από το σινεμα όταν οι θεατες επεστρεφαν στις αιθουσες κάθε βδομαδα για να δουν τις νεες περιπετειες του Φλας Γκορντον ή το “Les Vampires” του Λουι Φεγιαντ.
Στη δεκαετια του ‘60 σειρες όπως ο «Φυγας», η πολεμικη «Μαχη», οι «Επικινδυνες Αποστολες» και το «Χαμενοι στο διαστημα» κουβαλουν κατι από την κινηματογραφικη αυρα της εποχης ξεφευγοντας από τον τηλεοπτικο κανονα. Αυτόν που θα κυριαρχησει απολυτα στις χρυσες δεκαετιες κυριαρχιας της τηλεορασης το ’70-’80 όταν η αυτοκρατορια του Ααρον Σπελινγκ (από τη «Δυναστεια» και το «Πλοιο της αγαπης» ως τους «Αγγελους του Τσαρλι») και οι σπουδαιες σειρες του CBS (από το επιστημονικης φαντασιας «Σταρ Τρεκ» ως την αστυνομικη Χαβαη 5-0» και το θρυλικο «Νταλας») ορισαν σε μεγαλο βαθμο την εικονα της αμερικανικης-και όχι μονο-τηλεορασης και δεν είναι συμπτωση ότι ένα σωρο από τις σειρες αυτές πηραν το δρομο για την κινηματογραφικη τους εκδοχη, περισσοτερο ή λιγοτερο επιτυχημενη.

Την τηλεοπτικη επανασταση ξεκινησε ακριβως στις αρχες του 21ου αιωνα το συνδρομητικο καναλι HBO με μοτο “Its not TV, its HBO” και με σειρες όπως οι «Σοπρανος», το «Γραφειο Κηδειων Φισερ», το “Band of Brothers” υπο την αιγιδα του Στιβεν Σπιλμπεργκ, τη μεταφορα του πολυκροτου θεατρικου “Angels in America” από τον Μαικ Νικολς ή το αριστουργηματικο “The wire”.
Η χρυση συνταγη του HBO μπορει να μην ξεφευγει από τον κανονα της επεισοδιακης δομης του σιριαλ, που στηριζεται στη διαρκεια και στο απλωμα της ιστοριας, χρησιμοποιει όμως μια καθαρα κινηματογραφικη αφηγηση, widescreen καδρο, καταιγισμο από σινεφιλ αναφορες και δομη που μοιαζει με τη μυθιστορηματικη. Δινεται ετσι στα ωριαια επεισοδια μια αυτοτελεια, που τα κανει να μοιαζουν με αυτονομα κεφαλαια τα οποια χτιζουν αθροιστικα και παραλληλα την κορυφωση ενός μεγαλου βιβλιου.
Οσο για την τολμη, ποιος θα σκεφτοταν ότι μια οικογενεια μαφιοζων που κατασπαραζεται από ιντριγκες ή η θανατερη ατμοσφαιρα ενός οικογενειακου γραφειου κηδειων, μια πολη βουτηγμενη στη διαφθορα και τα ναρκωτικα οπως η Βαλτιμορη ή η επομενη μερα του τυφωνα Κατρινα στη Νεα Ορλεανη, θα μπορουσαν να αποτελεσουν θεμα για τη μικρη οθονη;
Να κλεισουμε λεγωντας ότι μπορει τα τελευταια χρονια η τηλεοραση εχει συνδεθει με εννοιες όπως πρωτοτυπια, καινοτομια, πρωτοπορια και να ανταγωνιζεται σε πολύ μεγαλο βαθμο τον κινηματογραφο, ωστοσο θεωρουμε ότι τα δυο μεσα στο μελλον θα συνεχισουν να συνυπαρχουν. Αυτό που εχει σημασια είναι να γινονται καλες δουλειες με καλη αισθητικη και σεβασμο στο θεατη, τοσο στον κινηματογραφο οσο και στην τηλεοραση.
Αποσπασμα αρθρου απο το περιοδικο Σινεμα μερικως τροποποιημενο.